Startup ReachBlogger.pl: nowe narzędzie do tworzenia content marketingu

Narzędzie content marketingowe dla e-sklepów

Na rynku pojawiło się nowe narzędzie dla e-sklepów i sprzedawców wielokanałowych. Ułatwia ono prowadzenie kampanii content marketingowych z udziałem blogerów. Platforma ReachBlogger.pl ma za zadanie łączyć blogerów z firmami, które chcą zamieszczać treści sponsorowane.

Na platformie ReachBlogger.pl darmowo może się zarejestrować każdy bloger. Jednak zanim zostanie dodany do bazy, musi pozytywnie przejść weryfikację. Blog jest sprawdzany pod kątem formalnym, nie może zawierać niedozwolonych treści ani niskiej jakości publikacji. Ani grafika ani tematyka strony nie są oceniane.

Narzędzie dla e-sklepów

„Bloger sam określa jaka jest oglądalność strony, częstotliwość dodawania postów, page rank. Dane, które podaje na temat swojej strony są deklaratywne. Gdy bloger znajdzie się w bazie danych, jego profil jest udostępniany klientom, którymi w większości są sklepy internetowe i sprzedawcy wielokanałowi. Firmy same dobierają sobie blogerów, z którymi chcą współpracować” – mówi Paweł Jóźwik, prezes firmy Traffic Trends sp. z o.o., która stworzyła ReachBlogger.pl.

Firmy, które korzystają z usług platformy, mogą zamawiać u blogerów wpisy inspirowane. Za treść takiej publikacji odpowiada bloger, e-sklep podaje jaki produkt powinien być wymieniony w treści albo do jakiego zakupu powinien zachęcać. Ponadto, w ofercie znajdują się wpisy reklamowe i eksperckie, a także 58 różnego rodzaju zleceń. Zamawiając kampanie, e-sklepy określają warunki zamówienia, minimalną oglądalność strony bądź graniczną wartości Page Rank.

Indywidualne kampanie promocyjne

W ofercie znajduje się ponadto opcja zamówienia spersonalizowanej kampanii. Jest to produkt skierowany do firm, które nie chcą same zajmować się wyszukiwaniem blogerów i określaniem, o czym mają pisać. Mają za to określony cel do osiągnięcia i chcą zlecić jego realizację. ReachBlogger.pl zapewnia w takich wypadkach konsultanta, który organizuje całą kampanię i wyszukuje blogerów, niekoniecznie zarejestrowanych na platformie.

Rozliczaniem blogerów zajmuje się ReachBlogger.pl. Klienci mogą przeznaczyć na kampanię dowolną kwotę, wystarczy że zasili nią swoje konto. Firmy nie muszą zajmować się rozliczeniami indywidualnymi z blogerami. Transakcje są zabezpieczone systemem Escrow, a wpisy są opłacane po zaakceptowaniu przez firmę.

Siła content marketingu

„Produkt ten jest skierowany do wszystkich firm zainteresowanych content marketingiem. A jak wiadomo, blogi pozwalają na prowadzenie tego typu działań w najbardziej przejrzystej postaci. Wśród naszych klientów znajdują się zatem sklepy internetowe oraz sprzedawcy, którzy jeszcze nie weszli online, ale już rozumieją wartość content marketingu” – mówi Paweł Jóźwik.

Jak wynika z informacji podanych przez ReachBlogger.pl, 68% osób dokonuje zakupów pod wpływem pozytywnych opinii innych, content marketing jest więc jednym z najbardziej skutecznych sposobów promowania produktu.

Platforma ReachBlogger.pl działa od lata 2014. Do tej pory zarejestrowało się na niej 1000 użytkowników oraz 500 blogerów. Platformę stworzyła agencja marketingu internetowego Traffic Trends sp. z o.o., w której 49% udziałów ma platforma dla e-sklepów IAI-shop.

Reklama

SCF 2017 Spring