PayPal wprowadza w Polsce nową opcję dla kupujących online

paypal strategia online

PayPal, lider obsługi transakcji międzynarodowych, wprowadza usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu. Jednocześnie firma prezentuje najnowsze dane standardach konsumenckich na rynku e-commerce.

PayPal ogłosił wprowadzenie zwrotu kosztów odesłania przedmiotu w Europie Środkowo-Wschodniej Stało się to po uruchomieniu usługi w innych krajach Unii Europejskiej oraz badania zleconych firmie Gemius.

Okazuje się, że polscy konsumenci postrzegają darmowy zwrot jako podstawowy standard w e-handlu, kluczowy podczas podejmowanie decyzji o zakupach online.

PayPal rozszerza ochronę kupujących

Niezależnie od powodu, użytkownicy którzy dokonali zakupu za pomocą PayPal mogą odesłać przedmiot i otrzymać zwrot kosztów przesyłki. Tym samym PayPal rozszerza ochronę kupujących i chroni konsumentów od momentu zakupu produktu, aż po jego ewentualny zwrot.

Funkcja odesłania przedmiotu działa już w krajach takich jak Francja, Hiszpania, Włochy czy Szwecja. Od teraz funkcja dostępna jest w 15 kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.

Polski e-konsument w 2014 roku

Konsumenci w naszym regionie kupują coraz więcej i są postrzegani jako świadomi klienci. Podczas gdy 40% Polaków kupuje online od jednego do dwóch razy na trzy miesiące, istnieje również znacząca grupa konsumentów, którzy robią to częściej niż raz w miesiącu (prawie 20%).

Powiększ obraz

polska paypal sprzedaż internetowa

O ile koszty przesyłki stanowią istotny czynnik procesu zakupowego (43% Polaków rozważa zrezygnowanie z nabycia produktu w razie konieczności pokrycia kosztów jego przesyłki), 83% respondentów rozważyłoby kupowanie więcej online, jeśli miałoby możliwość darmowego zwrotu. Ponadto, 63% Polaków podczas zakupów online zwraca uwagę na możliwość darmowego zwrotu, a 22% dokonało z jej powodu przynajmniej jednego zakupu online w ostatnim roku. Podczas gdy niemal 60% respondentów zgadza się, że warto móc dokonać darmowego zwrotu podczas zakupów online, tylko 5% Polaków twierdzi, że taka opcja nie jest w ogóle potrzebna i istotna.

E-handel staje się globalny

„Odkąd konsumenci mogą kupić praktycznie wszystko z dowolnego miejsca na świecie, ich oczekiwania względem produktów, usług i doświadczeń zakupowych są wyższe niż kiedykolwiek przedtem – mówi Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. „E-handel staje się zarazem bardziej regionalny i globalny, zwłaszcza dla konsumentów z Unii Europejskiej. Dlatego usługi takie jak zwrot kosztów odesłania przedmiotu stały się obowiązującym standardem” – dodaje Perillat.

Użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal mogą dokonać zwrotu bez względu na jego przyczynę i otrzymać do 120 złotych za zwrot. Jedyne o czym należy pamiętać to zatrzymanie dowodu wysłania. Wtedy pozostają tylko trzy kroki do otrzymania zwrotu kosztów odesłania przedmiotu:

  1. Pobranie i wypełnienie formularza
  2. Dodanie paragonu kasowego i dowodu wysłania
  3. Wysłanie e-maila do PayPal ( z formularzem, paragonem i dowodem wysyłki)

Po wypełnieniu tej procedury, zwrot kosztów pojawi się na koncie PayPal w ciągu 10 dni. W okresie testowym, zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal będzie aktywny do 31 grudnia 2014.

PayPal to globalna platforma pozwalającą użytkownikom na 203 rynkach otrzymywać płatności w ponad 100 walutach, wypłacać na rachunki bankowe w 57 walutach i utrzymywać saldo na kontach PayPal w 26 walutach. PayPal jest częścią koncernu eBay, który we wrześniu 2014 zapowiedział rozdzielenie firm w 2015 roku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring