Raport: rośnie znaczenie transgranicznej sprzedaży internetowej

USA Wielka Brytania Niemcy ecommerce

Według raportu opublikowanego przez producenta sprzętu komputerowego i oprogramowania Pitney Bowes najlepszymi krajami do robienia zakupów w sieci są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania oraz Niemcy. Decydujący wpływ na zagraniczne zakupy online nadal mają czas i koszt dostawy, a także bezpieczeństwo transakcji.

Wzrost znaczenia cross-border selling

Ponad 40% ankietowanych konsumentów powiedziało, że robi zakupy online poza swoim krajem. Powinno to skłonić detalistów do przemyślenia czy na pewno oferują najlepsze produkty i usługi w swoim kraju.

Z kolei dla zagranicznych detalistów jest to dobry znak, ponieważ ich usługi oraz produkty są na tyle atrakcyjne, że konsumenci chcą je kupić pomimo wielu niedogodności takich jak np. wydłużony czas dostawy oraz ewentualne koszty cła i podatku.

Powiększ obraz

PB Global Shopping raport

 

 

Popularność zakupów transgranicznych

Według raportu Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, oraz Niemcy są najlepszymi rynkami do robienia zakupów w sieci. Spośród ponad 12 tys. ankietowanych konsumentów pochodzących z 12 krajów, ponad 96% powiedziało że preferuje zakupy w sieci w tych właśnie krajach.

Co więcej, ponad połowa respondentów (68%) powiedziała, że z chęcią kupi produkt za granicą, jeśli ceny będą niższe od tych w ich kraju. Najbardziej (63%) do takich zakupów skłonni są Australijczycy. Na drugim miejscu znaleźli się Kanadyjczycy oraz Rosjanie, tutaj ponad 54% ankietowanych powiedziało, że woli zakupy transgraniczne.

Natomiast kraje, w których konsumenci nie odczuwają potrzeby kupowania za granicą to Korea Południowa – zaledwie 21% powiedziało ze chce kupować online poza granicami kraju. Dalej znalazły się Indie oraz Japonia. Najwidoczniej w tych państwach konsumenci uważają,  że posiadają dostęp do wszystkich niezbędnych produktów.

Barierą wysokie koszty dostaw

Największą barierą która powstrzymuje konsumentów od kupowania online w innym państwie są zbyt wysokie koszty dostawy – 68% respondentów powiedziało, że nie dokona zakupu jeśli koszty dostawy będą zbyt wysokie. Inne czynniki to dodatkowe koszty związane z cłem i podatkami (58%) oraz zbyt długi czas dostaw – tutaj ponad 42% ankietowanych odpowiedziało, że nie dokona zakupu jeśli będzie musiało zbyt długo czekać na dostawę.

Reklama

SCF 2017 Spring