Zara oferuje produkty w Chinach dzięki współpracy z serwisem Tmall

zara tmall chiny ecommerce

Zara zaczęła właśnie oferować pełna gamę swoich produktów na chińskim portalu sprzedażowym Tmall. W ten sposób hiszpańska marka będzie mogła dotrzeć do dziesiątek milionów nowych klientów w Państwie Środka.

Decyzja została podjęta mimo, że od 2012 roku Zara prowadzi własny sklep internetowy dedykowany na rynek Chiński.

Inditex rozwija sprzedaż online

Firma prowadzi także w Chinach ponad 450 sklepów tradycyjnych. Ale to współpraca z Tmall jest kluczem do sukcesu na tamtejszym rynku. Każdego dnia zakupy w tym popularny serwisie zakupowym robi kilkadziesiąt milionów klientów. Na mocy warunków porozumienia ceny na Tmall.com będą takie same jak w sklepie internetowym oraz w tradycyjnych sklepach Zary w Chinach. Jak podaje portal China Daily, negocjacje pomiędzy Zarą a Tmall trwały blisko dwa lata. Zanim udało się dojść do porozumienia obie firmy wymieniły między sobą ponad 10 tysięcy maili.

Inditex, koncern który jest właścicielem Zary, krok po kroku stara się podbić chiński rynek e-commerce. W roku 2013 firma wprowadziła na platformę Tmall swoje dwie młodsze marki odzieżowe –  Pull&Bear oraz Bershka. Było to rodzaj eksperymentu, który miał wykazać które produkty sprzedają się najlepiej. Na podstawie tych danych została przygotowana strategia sprzedażowa dla marki Zara.

sklep internetowy tmall zara

Sklep Zary na platformie zakupowej Tmall

Platformy zakupowe w Chinach

Platforma Tmall otwiera wiele nowych możliwości przed zagranicznymi detalistami. Jej eksperci doradzają zachodnim partnerom jaką strategie należy przyjąć by osiągnąć sukces na chińskim rynku. Z drugiej strony Grupa Inditex chce podkreślić, że Chiny są rynkiem, który posiada gigantyczny potencjał wzrostowy. W zachodnich prowincjach kraju wzrosty sprzedaży internetowej liczone rok do roku należą do najwyższych na świecie.

Europejskie firmy takie jak Zara muszą się liczyć z faktem, że mimo milionowych inwestycji w promocję po wejściu na rynek Chiński ich sklepy internetowe będą mniej widoczne niż lokalne platformy zakupowe, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku i są doskonale znane wśród konsumentów. Decyzja koncernu Inditex o współpracy z serwisem Tmall nie powinna więc nikogo dziwić .

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring