USA: Neiman Marcus stworzył spersonalizowaną stronę internetową

spersonalizowane zakupy sklep internetowy

Amerykańska sieć domów towarowych Neiman Marcus wprowadziła kolejne rozwiązanie, które jeszcze bardziej upodabnia zakupy robione w internecie do tradycyjnej wizyty w sklepie. W ten sposób oferta sklepu ma trafiać prosto w gusta klientów.

MyNM to nowa witryna, którą uruchomiła sieć Neiman Marcus. Na czym polega jej nowatorskość? Strona działa niczym sprzedawca w sklepie, który zadaje pytania co nam się podoba i czego szukamy, mówi o nowych trendach oraz zdradza informacje o nowościach. A na końcu przedstawia ofertę dopasowaną do gustu klienta. Ze stroną MyNM jest podobnie.

Geolokalizacja w e-commerce

Każdy klient może dostosować stronę wedle własnych potrzeb. Działa to na podobnych zasadach, jak personalizowanie ekranu głównego na smartfonie, na którym można umieścić dowolne widżety. Strona MyNM daje podobne możliwości. Do wyboru są m.in. takie zakładki jak “nowości, których jeszcze nie widziałeś”, “najchętniej kupowane”, “nowe trendy”, “przeceny” czy “propozycje dla Ciebie”. Na stronie wyświetlane są także najlepiej sprzedające się w danym momencie produkty w różnych kategoriach, np. buty albo sukienki, a także produkty najczęściej wrzucane przez innych klientów na portal Pinterest.

strona internetowa MyNM ecommerce

Portal MyNM

Po wybraniu i obejrzeniu jakiegoś produktu można dodać go do zakładki “ulubione”, a potem tak przygotowaną listę wysłać mailem na dowolny adres. Można to wykorzystać np. jako listę prezentów, którą chce się otrzymać pod choinkę i rozesłać ją pocztą elektroniczną do najbliższych.

Twórcy strony podkreślają, że im częściej dana osoba będzie odwiedzała witrynę, tym bardziej będzie ona dostosowywała się do jego preferencji. Co więcej, dzięki technologii geolokalizacji, klient zostanie poinformowany o wszelkiego rodzaju promocjach i eventach, które mają miejsce w najbliższym sklepie stacjonarnym sieci Neiman Marcus.

Spersonalizowany e-handel

Klienci lubią czuć się wyjątkowo traktowani i coraz więcej sieci handlowych stara im się to zapewnić nie tylko w firmowych salonach, ale również w sieci. Innym przykładem jest amerykańska sieć ekskluzywnych sklepów z ubraniami i akcesoriami Barneys New York, która zainstalował na swojej stronie internetowej spersonalizowaną wyszukiwarkę. System ściąga i zapamiętuje historię wyszukiwań klienta, dzięki czemu łatwiej będzie mu później znaleźć produkt najbardziej odpowiadający jego gustom. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa stopień konwersji.

Kolejnym pomysłem może być stworzenie wirtualnego “sprzedawcy”, który doradzi klientowi co kupić, na przykład jaki strój najbardziej pasuje do danej sylwetki. Taka funkcja dostępna jest na stronach internetowych domu modowego Oscar de la Renta czy sieci House of Fraser. Można znaleźć na nich nie tylko wszystkie informacje o charakterystyce produktów, ale również – dzięki narzędziu True Fit – podpowiedzi które ubrania będą odpowiednie dla danej sylwetki.

 

Reklama

SCF 2017 Spring