Sieć River Island z mobilną aplikacją na Kindle

River Island Kindle Aplikacja

Renomowana brytyjska marka odzieżowa jest jedną z nielicznych sieci handlowych w Wielkiej Brytanii, która posiada aplikację dedykowaną specjalnie na tablety Kindle. Wśród pozostałych są m.in. Mothercare oraz Debenhams.

Firma River Island stale rozwija sprzedaż w kanale m-commerce. Już wcześniej wprowadziła aplikacje mobilne dla użytkowników iPhonów, Ipadów, urządzeń z systemem Android oraz telefonów Blackeberry. Łącznie do tej pory aplikacje River Island zostały pobrane w 3,6 milionach egzemplarzy.

“Sukces tych aplikacji pokazuje, że dla współczesnych klientów robienie zakupów za pomocą mobilnych urządzeń jest bardziej wciągające i satysfakcjonujące, niż za pośrednictwem tradycyjnej strony internetowej” – mówi Jonathan Heap, chief technical officer w firmie NN4M, która odpowiada za opracowanie mobilnych aplikacji River Island.

Z Androida na Kindle

Teraz do tej listy dołączyła aplikacja na Kindle – przenośne urządzenie służące m.in. do czytania elektronicznych książek i e-gazet wprowadzone na rynek przez największy na świecie sklep internetowy, Amazon. Aplikacja na Kindle umożliwia klientom przeglądanie pełnej oferty marki, przeczytanie informacji o najnowszych modowych trendach, czy też zakup wybranych produktów. Ale to nie wszystko. Dodatkowo użytkownicy aplikacji mogą sprawdzić, jaki asortyment znajduje się w najbliższym sklepie River Island, oraz pochwalić się w portalach społecznościowych, jakich zakupów dokonali w ostatnim czasie.

river island kindle aplikacja mobilna mcommerce

Aplikacja River Island na Kindle

W przypadku firm, które posiadają już aplikacje mobilne na Androida, stworzenie wersji na Kindle nie wymaga specjalnych nakładów pracy. “Kody używane do stworzenia tych aplikacji są w 99% takie same. Tym samym, nawet jeżeli liczba użytkowników Kindle jest niewspółmiernie mniejsze niż posiadaczy iPhonów czy urządzeń z Androidem, bardzo małym nakładem pracy można poszerzyć grono mobilnych klientów o kolejne tysiące osób” – wyjaśnia Harriet Phimister z firmy NN4M.

Tablety siłą m-commerce

Dotychczas sieci handlowe rzadko korzystały z tej możliwości. Powód był jasny – właścicielem Kindle jest internetowy gigant Amazon, który przez wielu multichannelowych detalistów uważany jest za głównego konkurenta. Ostatnio to się jednak zmienia. Po pierwsze dlatego, że przybywa użytkowników Kindle, a po drugie użytkownicy tabletów stają się najważniejszą grupą klientów w kanale m-commerce. Jak wynika z danych firmy comScore, w II kwartale 2014 roku sprzedaż za pośrednictwem tabletów wyniosła 46% całości obrotów w kanale m-commerce. To wzrost o 75% w licząc rok do roku.

River Island, poza sprzedażą internetową, posiada także ponad 300 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych m.in. w Europie i Azji.

 

Reklama

SCF 2017 Spring