Marketingmatic: nowe narzędzie dla e-sklepów od firmy Benhauer

nowe narzędzie marketing automation

Na rynku pojawiła się nowa usługa skierowana do średnich i małych e-sklepów. Marketingmatic to narzędzie, dzięki któremu sprzedawcy mogą zautomatyzować procesy marketingowe. System został stworzony przez firmę Benhauer i jest uproszczoną wersją SalesManago.

Usługa Marketingmatic jest skierowana do e-sklepów, które korzystają z popularnych polskich platform, takich jak Shoper, IAI Shop, Clickshop czy iStore.

Automatyzacja marketingu w e-commerce

„Chcieliśmy wypełnić rynkową niszę na usługi z zakresu marketing automation dla mniejszych graczy. Istnieje duży popyt na tego typu narzędzia, otrzymywaliśmy mnóstwo zapytań o uproszczoną, mniej kosztowną wersję SalesManago” – wyjaśnia Agata Szkarłat, product manager Marketingmatic. „Stąd pomysł, aby wprowadzić na rynek usługę, która w okrojonej formie i bardziej przystępną cenowo” – dodaje.

Dzięki Marketingmatic można przede wszystkim identyfikować osoby odwiedzające stronę internetową firmy i monitorować ich zachowanie. System korzysta z plików cookies, zarówno w przypadku użytkowników zalogowanych w e-sklepie, jak też tych, którzy odwiedzają go po raz pierwszy.

Remarketing mailowy

Właściciele sklepów internetowych otrzymują kilka opcji z zakresu marketing automation. Przede wszystkim jest to wysyłanie spersonalizowanych e-maili do klientów, a także inne działania remarketingowe, np. przypominanie przeglądanych produktów w dynamicznych boxach rekomendacji.

Marketingmatic różni się od Salesmanago przede wszystkim brakiem integracji bazy klientów w ramach systemu CRM. Jak tłumaczy Agata Szkarłat, Marketingmatic korzysta z baz dostarczanych przez e-sklepy, co pozwoliło znacznie obniżyć koszty usługi. Inną ważną różnicą jest brak możliwości prowadzenia kampanii SMS oraz remarketingu w AdWords.

Nowe platformy sprzedażowe

Sklepy internetowe mogą korzystać z usługi za pomocą panelu administratora, gdzie m.in. mają dostęp do danych analitycznych. W przyszłości sklep zostanie zintegrowany z kolejnymi platformami dla e-sklepów, zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. W planach jest również wprowadzenie możliwości podpięcia autorskiej platformy. Obecnie z Marketingmatic mogą korzystać jedynie e-sklepy, które stosują jedną z sześciu platform zintegrowanych z systemem.

Marketingmatic został zbudowany przez firmę Benhauer, wiodącą polską spółkę technologiczną działająca w branży automatyzacji marketingu. Benhauer jest twórcą usługi SALESmanago Marketing Automation, z której korzysta ponad 1000 firm na świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring