Sukces programu lojalnościowego Answear.com
E-sklep Answear.com, jeden z liderów sprzedaży w Polsce, działający także w Czechach oraz na Słowacji, podał właśnie dane finansowe prowadzonego przez firmę programu lojalnościowego. Wyniki wskazują na to, iż ta strategia marketingowa przynosi wysokie zyski i jest sposobem na dotarcie do wielu grup konsumentów.
Program lojalnościowy Answear.com
Zdaniem Answear.com, program lojalnościowy jest idealnym wsparciem dla oferty e-sklepu. Nie tyle sam decyduje o wysokości obrotów, o ile stanowi wartość dodaną dla zakupów. Powinien więc iść w parze z szerokim asortymentem i na tym bazuje serwis. W jego ofercie znajdują się zarówno marki ekskluzywne (np. Valentino i Tommy Hilfiger), marki sieciowe (Vero Moda, Mango, Wrangler, jak i odzież sportowa z asortymentu najbardziej rozpoznawalnych marek.
Klient, który robi regularne zakupy w e-sklepie Answear.com, może liczyć bonus pieniężny w postaci 10% wartości dokonanych zakupów. Przyznana gratyfikacja odkładana jest na indywidualnym koncie klienta i może być wykorzystania przy następnych zakupach w serwisie. Może też być kumulowana, dzięki czemu przy systematycznych zakupach klient może uzyskać nawet 50% zniżkę na wszystkie produkty nieprzecenione. Oczywiście program lojalnościowy Answear.com jest szerzej zakrojony – jego uczestnicy mogą liczyć również na częste promocje i zindywidualizowane oferty specjalne.
Stworzenie wyważonego i przynoszącego obopólne korzyści programu lojalnościowego jest, zdaniem e-sprzedawcy Answear.com, kwestią kluczową dla wypracowania długofalowej strategii sprzedażowej. Z jednej strony jest to wsparcie dla klientów sklepu i może być dla nich atrakcyjną opcją zakupową. Z drugiej – jak dodaje kierownik marketingu Answear.com, Joanna Kosman – pomaga to tworzyć trwałe relacje z klientami, wzbudzać lojalność i w pozytywny sposób przywiązywać ich do konkretnej witryny. To z kolei w obiektywny sposób wpływa na zwiększenie częstotliwości zakupów i większe zakupy zrobione przez pojedynczego klienta e-sklepu. Ma to realne odzwierciedlenie w statystyce. Po krótkim czasie trwania programu lojalnościowego okazało się, że członkowie klubu klienta generują aż 79% przychodów Answear.com, a dodatkowo robią zakupy nawet czterokrotnie częściej niż klienci niezrzeszeni.
Kompleksowa komunikacja z klientami
Zalety płynące z uczestnictwa w programie lojalnościowym są niezaprzeczalne. Answear.com połączyło to dodatkowo z kreacją klientów świadomych, również w wymiarze finansowym. Stawia więc na szeroko zakrojoną promocję Answearclub, obejmującą różne formy przekazu.
Poza dość oczywistym miejscem, jakim jest witryna e-sklepu, konsumenci są regularnie informowani o bieżących promocjach w ramach kampanii mailingowych i SMS-owych, mediów społecznościowych, czy bardziej tradycyjnych ulotkach dołączanych do zakupów. Jest to także jedna z lepiej zakrojonych kampanii, jeśli chodzi o media masowe, czyli reklamy telewizyjne i prasowe. Jak widać, takie działania przynoszą spodziewane efekty i zdaje się, że programy lojalnościowe będą w przyszłości jednym z bardziej eksploatowanych strategii sprzedażowych w przypadku e-commerce.