Blix: mobilne aplikacje gazetkowe przynoszą milionowe oszczędności

Home Blix: mobilne aplikacje gazetkowe przynoszą milionowe oszczędności

Blix: mobilne aplikacje gazetkowe przynoszą milionowe oszczędności

Blix: polscy konsumencki oszczędzają na aplikacjach gazetkowych

Miesięcznie nawet 60,50 złotych – tylko zdaniem ekspertów z aplikacji mobilnej Blix oszczędzają konsumenci, którzy regularnie korzystają z tak zwanych aplikacji gazetkowych. Jak wynika przeprowadzonego przez firmę badania, pożądane produkty możemy kupić taniej nawet o 10-20%.

Jak oszczędzać dzięki aplikacjom mobilnym?

Aplikacje gazetkowe to programy, które w jednym miejscu gromadzą gazetki ofertowe od różnych sprzedawców stacjonarnych, najczęściej dużych sieci sprzedażowych i hipermarketów. Znajdujące się tam foldery są dokładnie takie same, jak te kolportowane do klientów, tyle że występują w elektronicznej formie. Regularne używanie takich aplikacji daje dostęp do ofert promocyjnych większości sklepów znajdujących się w pobliżu konsumenta, a tym samym pomaga mu dokonywać tańszych zakupów.

Sprawdź: Z JAKICH PROMOCJI KORZYSTA POLSKI E-KLIENT?

Badania przeprowadzone przez twórców aplikacji Blix pokazują, że dzięki stałemu obserwowaniu promocji w kieszeniach polskich konsumentów zostaje aż 26 milionów złotych miesięcznie. Analiza pogrupowała też klientów względem wysokości zaoszczędzonych kwot. Okazało się, że ponad 36% z nich wydaje średnio od 21 do 50 złotych mniej w ciągu miesiąca, a 28% oszczędza nawet dwukrotnie więcej. Większe oszczędności – w zakresie od 101 do 500 złotych – zyskuje ponad 7% użytkowników aplikacji Blix, a 5% z nich może liczyć na 500 złotych niższą cenę za dokonane zakupy. Tylko 8% sporadycznie przegląda gazetki reklamowe, ale nie korzysta z promocji.

Na czym można oszczędzić?

Największym powodzeniem wśród użytkowników aplikacji gazetkowej Blix cieszą się promocje dotyczące mebli (średnio 85,50 złotych), produktów elektronicznych (66,50 złotych) oraz produktów przeznaczonych dla dzieci (64,10 złotych). W niewiele mniejszym zakresie dotyczy to także kosmetyków oraz zabawek. Wielu respondentów wskazywało również, że dzięki stałemu dostępowi do informacji mogą także lepiej zaplanować sobie zakupy czy zoptymalizować dojazd do różnych sklepów. Dość popularnym zachowaniem jest także zakupienie pewnych produktów na zapas, w momencie, kiedy ich cena jest najbardziej atrakcyjna, lub też odłożenie ich na później w oczekiwaniu na promocje.

Zobacz: RAPORT DELOITTE: MOBILNE METODY PŁATNOSCI KLUCZOWYM TRENDEM W 2015

Choć większość użytkowników aplikacji korzysta z niej regularnie, to prawdziwe oblężenie przychodzi w okolicach świąt, kiedy to planowanie zakupów i poczynione oszczędności zdają się mieć największe znaczenie. Co ważne – oszczędności dotyczą wtedy wszystkich produktów, również spożywczych. Blix wyróżnia dwa najbardziej gorące okresy, w których notuje wzmożoną aktywność swoich użytkowników. Jest to okres od 1-23 grudnia, a także 27-31 grudnia. W tym drugim przypadku największym zainteresowaniem cieszą się poświąteczne wyprzedaże i znaczne obniżki cen.