Blue media: internet rzeczy przyszłością płatności online

Rozwój branży FinTech: Blue Media stawia na Internet Rzeczy

Blue Media, lider polskich ekspresowych transakcji płatniczych i jeden z głównych dostawców wsparcia e-sprzedaży, wskazuje trzy najważniejsze tendencje, które w najbliższym czasie mają zdominować rynek płatności elektronicznych. Zdaniem ekspertów platformy będzie to rozwój technologiczny zmierzający do tzw. Internetu Rzeczy, obniżenia stawek płatności za finansowe transakcje online oraz unowocześnienie przetwarzania danych. Wszystkie one mają znacząco wpłynąć na rynek e-commerce.

Czytaj: ZA CO POLACY DOCENIAJĄ SKLEPY ONLINE?

Internet Rzeczy przyszłością działalności e-commerce

Internet Rzeczy (z ang. Internet of Things) to idea połączenia ze sobą różnorakich urządzeń za pomocą jednej, międzynarodowej sieci, w tym przypadku internetu. Trzeba przy tym zaznaczyć, że nie są to tylko urządzenia powszechnie dzisiaj używane do łączenia się z siecią, czyli komputery, telefony i tablety. Internet rzeczy ma objąć także przedmioty użytku codziennego, na przykład tak zwane wearables, inteligentne artykuły gospodarstwa domowego, czytniki informacji. Zdaniem Blue Media, w najbliższych latach takich urządzeń będzie przybywać i każde z nich będzie zdobywać coraz więcej samodzielności. Co istotne, wszystkie one będą miały zdolność do przeprowadzania transakcji internetowych, w tym także e-zakupów.

Nowoczesna analiza danych warunkiem rozwoju

Zdaniem Sebastiana Ptaka, eksperta Blue Media, przyczynkiem do rozwoju analizy danych finansowych i rozwoju e-commerce jest także europejska dyrektywa P2D2. Jej głównym założeniem jest zwiększenie bezpieczeństwa klientów dokonujących transakcji online oraz ułatwienia dotyczące realizacji tychże płatności. Instytucje finansowe będą musiały się do tej nowej sytuacji dostosować, szczególnie pod kątem udostępniania danych osobowych podmiotom niebankowym, bezpieczeństwa przetwarzania tych danych z użyciem technologii big data i blockchain, a także ochrony danych osobowych.

Czytaj: MOBILNE METODY PŁATNOSCI KLUCZOWYM TRENDEM W 2015

W dłuższej perspektywie znacząco usprawni to branżę e-commerce i zachęci większą liczbę konsumentów do korzystania z płatności online. Jak wskazuje Sebastian Ptak, dziś ekspresowe płatności internetowe są jednym z elementów działalności e-handlu, który w oczach klientów może wpłynąć na atrakcyjność oferty. Warunkiem koniecznym jest jednak wprowadzenie korzystnego poziomu opłat interchange oraz dostosowanie platformy płatniczej specjalnie do potrzeb sprzedaży online.