Czy frisco.pl podbije polski e-commerce?

Frisco.pl – lider wśród internetowych supermarketów

Od swojego debiutu w 2006 r. firma Frisco.pl – największy internetowy supermarket, realizujący zamówienia na terenie całej Polski – nieustannie inwestuje w nowatorskie przedsięwzięcia dotyczące e-sprzedaży. 

Współpraca ze spółką Eurocash, która posiada prawie połowę udziałów w internetowym supermarkecie Frisco.pl, zależnie od strategii odpowiadających za to menadżerów, może poprawić sytuację produktów szybkozbywalnych na polskim rynku elektronicznym, w których dystrybucji Eurocash jest liderem. 

Przede wszystkim promocja

Zarząd Frisco.pl planuje przede zagospodarować pieniądze uzyskane ze sprzedaży w reklamę swoich produktów i dotarcie ze swoją ofertą do największych polskich miast. Istotną rolę będzie odgrywało promowanie sklepu przede wszystkim w mediach społecznościowych, co umożliwi rozwój sektora elektronicznego. 

Optymistyczna przyszłość

Sprzedaż produktów szybkozbywalnych, zwanych inaczej produktami FMCG, przynosi rocznie zyski rzędu 400-500 mln złotych, z czego 8% to zyski firmy Frisco.pl, dając ponad 30 mln zł obrotów rocznie. W dodatku cała branża ma przed sobą nadzieję na jeszcze większe zyski i rozwój w ciągu najbliższych kilku lat, co przejawia się poprzez inwestowanie sklepów takich jak Tesco, Alma, Piotr i Paweł czy Leclerc w swoje własne witryny sprzedażowe. 

Zobacz: NOWE NARZĘDZIE PROMOCJI DLA BRANŻY E-COMMERCE

Według dr Piotra Filipkowskiego z Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, niezwykle trudnym wyzwaniem pozostaje personalizacja ofert i dostosowywanie ich do wieku i potrzeb klienta, które bezustannie ulegają zmianom. Wciąż podejmowane są jednak próby dopasowania treści do konkretnych odbiorców.

Niestandardowe działania przynoszące korzyści

Frisco.pl  stawia na niecodzienne i oryginalne metody promocji i dotarcia do klienta, czego przykładem jest przeprowadzona przez sklep kampania polegająca na zrobieniu zakupów z ulicznych makiet wykorzystując swojego smartfona. 

Warunkiem zakupów było posiadanie na telefonie aplikacji mobilnej Frisco.pl, która umożliwiała zeskanowanie kodu kreskowego lub zrobienie zdjęcia odpowiedniemu produktowi przy użyciu funkcji Smart Scan. W czasie trwania kampanii zainteresowanie stroną sklepu wzrosło aż o 60% w porównaniu do lat poprzednich. 

Frisco.pl nie poprzestało na tej jednej akcji i w 2013 r. wprowadziło do swojej oferty możliwość zrobienia zakupów w metrze, wyklejając ściany peronów stacji Centrum zdjęciami półek sklepowych, które umożliwiały klientom zamówienie przez smartfona produktów z dostarczeniem do domu. Rok później w Warszawie odbył się konkurs, w którym do wygrania były darmowe roczne zakupy w sklepie Frisco.pl