E-commerce szykuje się na Święta i dzień darmowej dostawy

Home E-commerce szykuje się na Święta i dzień darmowej dostawy

E-commerce szykuje się na Święta i dzień darmowej dostawy

Święta i Dzień Darmowej Dostawy wyzwaniem dla e-commerce

Okazje zakupowe to okres wzmożonego ruchu dla branży e-commerce. Obecnie polscy konsumencki dokonują większych zakupów nie tylko w okolicach świąt Bożego Narodzenia, ale także świąt importowanych – coraz lepiej przyjmuje się Dzień Darmowej Dostawy oraz, w szerszym zakresie, Czarny Piątek. 

Co ciekawe, w tych okresach na znaczeniu zyskuje także handle transgraniczny. Internetowe promocje i atrakcyjne oferty celują w klientów pochodzących z różnych państw. Najwięcej zyskują oczywiście najwięksi na rynku gracze oraz serwisy docelowo stworzone dla środowiska międzynarodowego. Mniejsi sprzedawcy, skupieni na rynkach lokalnych, nie odnotowują aż tak dużego wzrostu sprzedaży, ale – według raportu ONZ – ryzyko związane z otwarciem się na inne rynki może się opłacić. Szczególnie korzystne może okazać się otwarcie na te kraje, u których e-handel jest już wysoko rozwinięty. W najbliższym otoczeniu będą to przede wszystkim Niemcy oraz Wielka Brytania.

Najważniejsze jest działanie omnichannel

„Święta zakupowe” przynoszą e-sklepom obroty wyższe nawet o 100% w porównaniu do mniej gorących okresów. Dzieje się tak głównie ze względu na wiele różnych kanałów komunikacji, które branża sprzedażowa wykorzystuje do zaprezentowania swojej oferty. Wciąż jednym z najbardziej skutecznych kanałów sprzedaży pozostaje telewizja, ale coraz większą popularność zyskują również treści internetowe. Wynika to głównie z tego, że zakupowy szał zdecydowanie bardziej dotyka ludzi młodych i spędzających więcej czasu na korzystaniu z mediów społecznościowych. Dodatkowo na tę grupę konsumentów działa wiele różnych bodźców. Eksperci mówią tutaj o ich stałej dostępności online – np. podczas oglądania w telewizji. Interesująca reklama w jednym z mediów może skłonić takich konsumentów do natychmiastowego przejścia do sklepu internetowego.

Sprawdź: 7 BŁĘDÓW GŁÓWNYCH W OBSŁUDZE KLIENTA E-COMMERCE

Jak wygląda skuteczna kampania?

Nie w każdym przypadku budżet poświęcony na kampanię marketingową równo przełoży się na proporcjonalną liczbę konsumentów i wartość koszyków zakupowych. Potentaci rynkowi często stawiają na media tradycyjne, ale ograniczenie się do popularnych mediów społecznościowych też przyniesie wymierne efekty, zwłaszcza jeśli e-sklep celuje w grupę ludzi młodych i to oni stanowią trzon wszystkich klientów sklepu. Środkiem do celu zazwyczaj będą posty sponsorowane, a także oferty spersonalizowane, dostosowane do tego, jakie treści najczęściej wyświetla konkretny konsument. Ważne jednak, by był to reklamy czytelne i nie dające się przeoczyć (np. wyświetlające się tam, gdzie ma szansę obejrzeć reklamę największa liczba odpowiednich użytkowników), dostosowane do urządzeń mobilnych. Jest to szczególnie ważne w kontekście tego, że coraz więcej konsumentów do przeglądania internetu wykorzystuje właśnie te urządzenia zamiast tradycyjnych komputerów.

Czytaj również: PROGRAM LOJALNOŚCIOWY PRZYNOSI WYŻSZE ZYSKI

Zdaniem ekspertów, nie mniej korzystne może być wykorzystanie systemów CRM (Customer Relationship Management) do dotarcia do wszystkich grup społecznych. W takich okresach bardzo przydatna może okazać się szeroka baza danych, otrzymanych zgód marketingowych i informacji o zachowaniach dotychczasowych konsumentów. Pozwoli to na stworzenie spersonalizowanej oferty dla konsumentów, która może zwykle przynosi bardziej miarodajne efekty od reklam ogólnych, np. w telewizji.