Ebay: klienci internetowi nie są lojalni wobec jednej marki

Raport przygotowany przez EBay mówi, że tylko 30% klientów przywiązuje się do marki. Nie oznacza to, że nie kupują markowych produktów, ale lubią je zmieniać.

Ebay dzieli klientów na 3 typy grup, gdzie pierwsza liczy 37% – to osoby lojalni wobec sprzedawcy i producenta, druga liczy 30% i nazwaną ją „brand switchers”, zaś 3 grupa liczy 33% klientów i opisani zostali jako agnostycy. Dla 3 grupy osób nie ma znaczenia to co kupują, jest im wszystko obojętne.

Targetowanie klienta

Raport daje ciekawe wyniki. Chodzi o to, że najłatwiej docierać reklamą oraz zwiększać konwersję można dzięki 2 grupie klientów. To oni zmieniają marki, ale nie jest im wszystko jedno jak agnostykom, którzy często liczą na promocje, obniżki cen, itd. To do drugiej grypy osób najlepiej targetować wszelkie działania marketingowe, które przynoszą najwyższe zwroty z zainwestowanych środków na reklamę.

Zobacz: LOJALNOŚĆ CZY SPRZEDAŻ? ZDECYDUJ ZANIM ZAINWESTUJESZ W ROZWIĄZANIA MOBILNE

Jakość produktu

Druga grupa odbiorców to również osoby, które przykładają uwagę do szczegółów i jakości zamawianych towarów. Oni będą wybierać zwykle te lepsze i wyższej jakości, nawet pomimo wyższej ceny.

Dodatkowo z raportu dowiedzieć się można, że w ogromnej liczbie przypadków liczy się dostępność produktu, bliskość konkurencji, oraz przekonywanie go o słuszności zakupu – opinie, referencje, rankingi.