Empik: sprzedaż za pomocą e-sklepów rośnie dynamicznie

Home Empik: sprzedaż za pomocą e-sklepów rośnie dynamicznie

Empik: sprzedaż za pomocą e-sklepów rośnie dynamicznie

Sukces Empiku w branży E-commerce

Dane opublikowane przez Grupę EM&F, która znajduje się w posiadaniu sieci sklepów Empik, dostarczyły cennych informacji na temat wzrostu sprzedaży w ich segmencie e-commerce. Badania przeprowadzone w 2014 roku wykazały, że kanał ten zaobserwował nawet 25 % zyski. Z tego też względu od razu postanowiono zainwestować właśnie w sprzedaż internetową.

Wartość skorygowanego zysku wzrosła w ciągu jednego roku aż o 16% i bardzo szybko podjęto decyzje, iż to właśnie e-commerce stanie się głównym sektorem inwestycji w nadchodzącym roku. Prezes grupy EM&F zwrócił uwagę na to, że w skład całego segmentu e-commerce w ich firmie wchodzi nie tylko empik.com, ale także m.in. smyk.com oraz empikfoto.pl. Rozrastający się w szybkim tempie segment sprzedaży wymaga wsparcia oraz odpowiedniej obsługi logistycznej.

Sklepy Empik oraz Smyk zaczęły obserwować co raz bardziej zwiększającą się liczbę osób odwiedzających ich witrynę internetową, które kupowały więcej oraz wybierały droższe produkty. Kupujący wykazali ogromne zainteresowanie możliwością robienia zakupów online. Przychody na stronie empik.com wzrosły do zawrotnej sumy 162 mln na przestrzeni roku.

Jeżeli chodzi o produkty, które wyszukiwane były najczęściej to nie ma tutaj dużego zaskoczenia. Witryna Empik cieszy się największą popularnością w kategoriach obejmujących książki oraz muzykę. Sporą uwagę przykuły również filmy, a z nowopowstałych kategorii najchętniej wybierano elektronikę oraz kosmetyki. W przypadku Smyka również decydowano się na najbardziej kultowe produkty oferowane przez markę – ubrania dla dzieci oraz zabawki.

Kolejnym zaobserwowanym aspektem był spadek marży brutto, który okazał się być wynikiem atrakcyjnej polityki cenowej, która została wprowadzona w tym właśnie roku. Klienci byli zadowoleni z pojawiających się promocji i chętniej zaopatrywali się w nowe produkty. Osoby zarządzające wspomnianą spółką zauważyły w swoim raporcie, że cały sektor e-commerce ma o wiele wyższe przepływy pieniężne oraz jednocześnie operuje na o wiele większą skalę niż sklep stacjonarny.
Prezes spółki poinformował o nadchodzących planach rozbudowy spółki e-commerce marki Empik – obecnie znajdując się w posiadaniu zaledwie jednej. Utworzenie dwóch oddzielnych grup pozwoliłoby na podział Grupy Empik oraz Grupy Smyk, które mogłyby sprawniej zarządzać poszczególnymi segmentami i skupić się na ich rozwoju. Cały czas podejmowane są także próby lepszego zintegrowania sklepów stacjonarnych oraz internetowych.

Grupa EM&F jednocześnie doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że konkurencja jest duża. Ich sklepy znajdują się w rankingach za stronami Allegro.pl oraz Euro.com.pl, które bezapelacyjnie rządzą na rynku e-commerce. Problemem mogą w najbliższych latach stać się jednak także takie portale jak Merlin.pl oraz inne witryny oferujące w swojej sprzedaży bardzo podobne produkty. Choć Empik otrzymał w roku 2013 nagrodę najbardziej lubianego sklepu internetowego w Polsce – konieczne jest podjęcie dalszych działań, które wzmocnią jego
pozycje na rynku. A z możliwości zrobienia zakupów online korzysta obecnie co raz więcej osób starszych – nie są to już więc tylko osoby przed trzydziestym rokiem życia.

Grupa Empik pozostaje w dalszym ciągu jedną z najbardziej sukcesywnych spółek w sprzedaży produktów związanych z mediami oraz rozrywką – nie ograniczają swoich działań również tylko do polskiego rynku, a ich spółki funkcjonują m.in. w Rosji, Czechach czy Rumunii.