Era e-handlu: gwałtowny rozwój polskiego rynku e-commerce

Home Era e-handlu: gwałtowny rozwój polskiego rynku e-commerce

Era e-handlu: gwałtowny rozwój polskiego rynku e-commerce

Według raportu przedstawionego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”, ponad połowa Polaków korzystających z Internetu przyznaje się do robienia zakupów online. Ankietowani internauci twierdzą, że jest to szczególnie wygodne biorąc pod uwagę, że sklepy internetowe są czynne przez cały czas, a nie jak tradycyjne tylko w określonych godzinach. Jako dodatkowe zalety wskazują również m.in. łatwość w porównywaniu konkurencyjnych cen, a także opcję dostawy pod same drzwi, bez konieczności opuszczania domu. 

Zakupy online wciąż najczęściej kojarzone są z kupowaniem ubrań, jednak coraz większą popularnością cieszą się perfumy i kosmetyki, którymi zainteresowanie wzrosło aż o 460% w ciągu ostatnich 5 lat. Jest to ściśle związane z rozwinięciem sprzedaży online przez firmy drogeryjne i kosmetyczne. Dużym zainteresowaniem cieszą się również produkty przeznaczone dla dzieci. 

Lepsze oferty a ilość konsumentów

Wzrost liczby użytkowników korzystających ze sklepów online jest przede wszystkim zasługą rozwoju ich ofert – dla przykładu rozwój ofert sklepów odzieżowych skutkował wzrostem liczby konsumentów o 2,8 miliona, e-branżowych o 3,9 milionów, a elektronicznych o 2,3 miliona. Klienci uważają internetowe zakupy za nie tylko wygodne, ale często tańsze i bardziej opłacalne w porównaniu do tych tradycyjnych. Jak zauważa Karolina Karaś z Gemius Polska, nie bez znaczenia jest również wzrost liczby osób korzystających z Internetu. 

Dowiedz się więcej: MOBILNY PANEL ZARZĄDZANIA PLATFORMĄ E-COMMERCE

Badania pokazują, że szczególnym zainteresowaniem cieszą się kategorie dotyczące promocji i wyprzedaży, natomiast coraz mniej popularne są zakupy grupowe. 

E-commerce źródłem wiedzy 

Zakupy internetowe zyskują popularność również dzięki działalności sektora związanego z internetowym handlem: akcjom edukacyjnym, kampaniom reklamowym, skupiającym się nie tylko na przedstawieniu konkretnych ofert produktów, ale pokazaniu, jakie korzyści płyną z internetowych zakupów. Jedną z takich akcji jest właśnie akcja „Kupuję w Internecie” przeprowadzona przez Izbę Gospodarki Elektronicznej działającą w porozumieniu z niezależną agencją mediową Codemedia oraz firmą badającą rynek internetowy Gemius Polska.