Europejski rynek-e-commerce warty ponad 500 mld euro

Home Europejski rynek-e-commerce warty ponad 500 mld euro

Europejski rynek-e-commerce warty ponad 500 mld euro

Wartość rynku E-Commerce w Europie ciągle wzrasta
Najnowsze badania z roku 2016 wykazały, że zarobki wynikające ze sprzedaży online wyniosły w tym okresie nawet do 510 mld euro. Jest to wartość o ponad 10% wyższa niż w roku poprzedzającym. Z informacji zawartych w raportach branży e-commerce można wywnioskować, że Niemcy znajdują się obecnie w czołówce krajów europejskich, które na sklepach internetowych zarobią najwięcej pieniędzy. Przewidywane jest także, że suma ta będzie każdego roku systematycznie wzrastać o około 12%.

LOGISTYKA ZAKUPÓW

Jeżeli chodzi o samą wartość rynku to w rankingach niezmiennie prowadzi jednak Wielka Brytania – w ich przypadku decydującym faktorem okazuje się wielkość wykonywanych transakcji, a nie tylko ich ilość. Brytyjczycy są gotowi wydać więcej niż obywatele pozostałych krajów europejskich.
Interesujący jest także wpływ tego zjawiska na logistykę – naturalne jest, że zwiększona ilość nabywanych produktów online to także konieczność dostarczenia ich do klienta. Branża logistyczna może więc swobodnie się rozwijać i obserwować pozytywne efekty nowego sposobu robienia zakupów. Porównując niewielkie zakupy, jakich dokonują Niemcy i większe transakcje preferowane przez Brytyjczyków – w tym biznesie wygrywa Wielka Brytania. Rafał Brzoska – zajmujący stanowisko CEO w Integer.pl Group – przedstawia jednak sprawę jasno. Im więcej przesyłek, tym lepiej. To model niemiecki pozwala wykorzystać istniejące paczkomaty oraz punkty odbioru i zwiększyć dochody ich właścicieli. W jego opinii to właśnie mniejsze zamówienia stanowią podstawę tego biznesu, a większe zlecenia należy traktować jako miły prezent – który jednak nie może stanowić fundamentu sprzedaży.

A CO Z HANDLEM TRANSGRANICZNYM?

Okazuje się, że w Europie w dalszym ciągu możemy zaobserwować bardzo małą ilość transakcji na rynek zagraniczny. Z przeprowadzonych badań wynika, że zaledwie 3% sprzedawców pochodzących z Polski wykorzystuje branżę e-commerce do handlu transgranicznego. W całej Unii Europejskiej nie jest wcale lepiej, gdyż jest to zaledwie 8% sprzedających.
Tutaj jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że kraje UE oferują bardzo różnorodne ceny, które mogą wahać się nawet o około 30%. Po przeliczeniu wychodzi nam z tego wartość nawet kilkudziesięciu euro, a dla kupującego takie różnice są już znaczące. Nasze państwo należy do jednego z najtańszych w porównaniu do innych rynków europejskich.
Dlaczego więc handel transgraniczny w dalszym ciągu kuleje? Specjaliści doszukują się tutaj powodów głównie w kwestii wartości przesyłki – jest ona zwyczajnie droga. Nawet transakcje internetowe z Niemcami, z którymi w dziedzinie handlu współpracujemy najczęściej, nie są dla nas wcale opłacalne. Tym bardziej, że jest to rynek wyjątkowo konkurencyjny i trudny.

Sprawdź: CZY FRISCO.PL PODBIJE POLSKI E-COMMERCE?

Informacje zawarte w raportach wskazują, że na najkorzystniejsze ceny Polacy z branży ecommerce mogą obecnie liczyć w takich krajach jak Dania czy Belgia.