Google stale modyfikuje swoje algorytmy, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Obecnie promuje strony przystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych w sytuacji, gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki na smartfonie.
Responsywność strony będzie miała wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych. Od 21 kwietnia 2015 roku następuje uwzględnianie tego właśnie czynnika.
Najważniejsze warunki definiujące mobile friendly
Google twierdzi, że przystosowanie strony do urządzeń mobilnych będzie bardzo wyraźnie przekładało się na ogólny wygląd wyników wyszukiwania. Ma to na celu doprowadzenie do sytuacji, w której osoby korzystające z urządzeń mobilnych będą w wynikach otrzymywały strony, które będą pod nie odpowiednio zoptymalizowane i których przeglądanie będzie komfortowe.
W Google przy niektórych stronach pojawia się adnotacja „na komórki”. Oznacza ona, że konkretna strona spełnia warunki mobile friendly, które zostały ustanowione przez Google. Dotyczą one tego, że:
- Strona nie zawiera oprogramowania, które jest nieprzyjazne dla urządzeń mobilnych, czyli np. Flash.
- Teksty są napisane czcionką, której nie trzeba powiększać podczas czytania na telefonie.
- Wszystkie treści są skalowane, aby dopasowały się do wielkości ekranu w urządzeniu mobilnym.
- Aktywne linki są tak rozmieszczone, aby trafienie w nie było łatwe.
Sami eksperci twierdzą, że wprowadzenie takich wymagań jest korzystne dla użytkowników. Przekładają się one bowiem na to, aby korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych było przyjemniejsze. Dodatkowo pozwala podnieść pozycję strony w wyszukiwarce bez konieczności ponoszenia dużych wydatków na AdWords.
Sklepy z responsywnymi stronami zyskają
Takie firmy jak Deichmann czy Zara od razu zainwestowały w przebudowę stron swoich sklepów na responsywne i sama zmiana algorytmów nie wpłynie na nie w dużym stopniu. Może jednak wpływać na pozycję sklepów internetowych, które nie dostosowały się do nowych wymagań i nie posiadają odpowiednio stworzonych stron. Zmiany w algorytmach Google stanowią jednak dużą zachętę do przebudowania stron.
Czytaj także: CINKCIARZ.PL TWORZY APLIKACJE GOOGLE GLASS
Na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google umieszcza jedynie strony, które są responsywne. Dodatkowo Google dla właścicieli stron przygotował narzędzia, które dają możliwość sprawdzenia czy strona spełnia wszystkie wymagania odnoszące się do jej przyjazności dla urządzeń mobilnych.
Wymóg responsywności nie odnosi się do tabletów, ponieważ traktowane są one jako zwykłe komputery i laptopy. Nie zmienia się jednak to, że główne kryterium wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania to trafność wyników oraz zgodność odpowiedzi z hasłem, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę.