Jak skonstruować dobry regulamin e-sklepu?

Home Jak skonstruować dobry regulamin e-sklepu?

Jak skonstruować dobry regulamin e-sklepu?

Regulaminy sklepów internetowych niekiedy zawierają wszelkiego rodzaju klauzule, które są niedozwolone i nie mają żadnych podstaw w obowiązującym prawie. To nie jest tak, że właściciel sklepu może stworzyć swój własny regulamin, a klientom powiedzieć – „nie chcesz nie kupuj” lub nie „przeczytałeś regulaminu” – twoja wina. Tak to nie działa!

Tworząc regulamin sklepu należy mieć świadomość, że musi być on zgodny z obowiązującym prawem i decyzjami UOKiK. Osoby, które nie dostosują się do wymogów prawnych, mogą zapłacić od 1500 zł kary do nawet 10% obrotu za rok ubiegły. Kwoty nie są małe, dlatego należy do tego podejść odpowiedzialnie.

Regulamin to twoja umowa kupna-sprzedaży

Regulamin to nic innego jak umowa kupna zawierana na odległość. W niej zawierają się wszelkiego typu zapisy, które określają prawa zarówno dla kupującego jak i sprzedającego.

Zobacz: RZETELNYREGULAMIN.PL -REKLAMACJE PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH NA NOWYCH ZASADACH

Regulamin sklepu powinien być tworzony dla klienta, powinien być napisany prosto i przejrzyście, należy go wyróżnić na stronie sklepu by każdy klient przed zakupem zapoznał się z jego zapisami.

Co powinno być w regulaminie sklepu?

  • Pełne dane firmy: nazwa, adresy, kontakt, telefony, e-maile, itp.
  • Prawa i obowiązki zarówno klienta jak i sklepu
  • Informacje o warunkach sprzedaży (bak możliwości zmiany cen po zakupie, itp)
  • Możliwośc kupna za pobraniem – to obowiązek, a nie przysługa.
  • Termin i warunki zwrotu towaru.
  • Koszty związane z wysyłką oraz zwrotem lub reklamacją.
  • Nie wolno zabronić klientom otwierania towaru (poza wyjątkami określonymi ustawowo)
  • Sprzedawca musi określić warunki reklamacji i zwrotów.

Warto pamiętać, że regulamin sklepu powinien być zgodny z ustawami i nie może wprowadzać klientów w błąd. Tylko profesjonalna obsługa i wysoka jakość oferowanych produktów pozwoli Ci zbudować markę i zaufanie klientów. Nie brak serwisów z opiniami, do których docierają klienci przed dokonaniem zakupów. Zbyt wiele negatywnych komentarzy spowodować może mniejsza ilość zamówień składanych przez klientów.