Dostawa tego samego dnia zrewolucjonizowała rynek e-commerce
Rynek sklepów internetowych jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków we wszystkich krajach świata. Wiąże się to z większymi oczekiwaniami klientów, ogromną konkurencją i koniecznością ciągłego szukania nowych rozwiązań, które wyróżnią nasz sklep wśród innych spółek.
Marka “Komputronik” wprowadziła ostatnio usługę, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Jej nazwa to “Turbokurier”, a jest to nic innego, jak tylko możliwość otrzymania zamówionego towaru w tym samym dniu, w którym go zamówiliśmy. Choć mogłoby się wydawać, że klient zwykle nie ma nic przeciwko poczekaniu dnia bądź dwóch na swoją przesyłkę – usługa ta np. w Wielkiej Brytanii cieszy się ogromną popularnością wśród kupujących.
Czytaj też: EUROPEJSKI RYNEK-E-COMMERCE WARTY PONAD 500 MLD EURO
Idealnie widać tutaj wzrost oczekiwań klientów, którzy jeszcze jakiś czas temu oczekiwali jak najszybszej dostawy raczej w przypadku zamówień dotyczących świeżych warzyw czy owoców – a dzisiaj wiedzą już, że mogą domagać się tego także od sklepów oferujących inne towary. Rynek i sklepy internetowe nie mają innego wyboru, jak tylko zaoferować także taką opcję.
KONIECZNOŚĆ ZADBANIA O LOGISTYKĘ
Na samym początku powstawania sklepów internetowych klient nie wiedział jeszcze, że to on może dyktować warunki i to do niego w przyszłości będą dostosowywać się właściciele takich portali. Powstanie opcji “same day delivery” wynika właśnie z tego, że klienci zaczęli oczekiwać więcej, a niemożność znalezienia w ofercie konkretnej opcji sprawiała, że kierowali się do konkurencji.
Na stronie liczy się przede wszystkim cena produktu, jego dostępność i możliwa forma dostawy. Im bardziej są one korzystne dla kupującego tym zwiększa się szansa na sfinalizowanie transakcji. Nic więc dziwnego, że od momentu pojawienia się opcji dostawy tego samego dnia klienci oczekują, że będzie ona dostępna w każdym sklepie internetowym. Dzięki temu branża e-commerce upodabnia się do zwyczajnych zakupów w punkcie stacjonarnym, gdzie klient praktycznie od razu może korzystać już z nabytego produktu.
TURBOKURIER JEST JUŻ W NAJWIĘKSZYCH MIASTACH POLSKI
Choć usługa ta nie jest jeszcze w Polsce zbyt popularna to możemy korzystać z niej w dwóch dużych miastach – w Warszawie i w Poznaniu. To właśnie tam oferuje ją firma Komputronik, któraa stworzyła markę Turbokurier. Z przeprowadzonych analiz wynika, że mieszkańcy stolicy są tymi, którzy najchętniej wybierają opcje dostarczenia paczki tego samego dnia.
Właściciele marki planują rozszerzenie takiej usługi także na inne miasta, ale obecnie muszą pamiętać o tym, że kluczową kwestią jest posiadanie odpowiedniego zaplecza magazynowego. Towary muszą być łatwo dostępne i zgromadzone w jednym miejscu – tylko w ten sposób istnieje szansa na dostarczenie ich jeszcze tego samego dnia i spełnienie
oczekiwań klientów. A uporanie się z tym zadaniem w przeciągu dwóch bądź trzech godzin nie należy do najłatwiejszych.
A jakie produkty do szybkiej dostawy klienci zamawiają najczęściej? Z danych firmy Komputronik wynika, że zamawiane są przede wszystkim dyski twarde. Dużą popularnością cieszą się także laptopy oraz myszki – w momencie ich awarii zrozumiałe jest, że kupującemu zależy na jak najszybszym otrzymaniu nowego sprzętu, który może być mu np. niezbędny do wykonywania swojej pracy.
Jeżeli chodzi o koszty takiej usługi to są one zależne od kilku czynników, takich jak wielkość dostarczanej paczki oraz dzień jej otrzymania – cena może być inna w dniu powszednim oraz w weekend.