Mailing nadal kluczowy dla strategii online

Marketing nie obędzie się bez wielu kanałów sprzedaży. Każde działania należy dywersyfikować i docierać do różnych grup odbiorców poprzez różne kanały. Nie wszyscy potencjalni klienci przebywają na portalach społecznościowych, i podobnie nie wszyscy posiadają chociażby skrzynki e-mail.

Czym jest mailing?

Mailing nadal jest jedną z kluczowych strategii marketingowych. Polega on na rozsyłaniu wiadomości elektronicznych do klientów lub do baz pozyskanych przez wyspecjalizowane firmy.

Zobacz: 5 FILARÓW SPRZEDAŻY OMNICHANNEL W POLSCE

Bazy mailingowe mogą być mocniej lub mniej targetowane na konkretny produkt lub usługę. Warto zaznaczyć, że obecnie praktycznie na każdym sklepie zaimplementowane są różnego typu listy newsletter, na które użytkownicy mogą wpisywać się dowolnie. Lista ta w późniejszym czasie wykorzystywana jest do promowania treści, ale i lokowania w nich produktów.

To z pewnością dobry sposób na umacnianie swojej marki w sieci.

Jak opracować strategię mailingu?

Obecnie rynek oferuje wiele gotowych narzędzi zarówno do zbierania własnych baz mailingowych, ale i do rozsyłania wiadomości e-mail. Jeśli ktoś jednak nie ma czasu, ani możliwości zbierania własnych baz, może zwrócić się do wyspecjalizowanych agencji reklamowych, które posiadają liczne bazy do których będzie można rozsyłać mailingi.

Zobacz: ANSWEAR – PROGRAM LOJALNOŚCIOWY PRZYNOSI WYŻSZE ZYSKI

Najlepszym sposobem będzie jednak skupienie się na własnych bazach, powoli i rzetelnie ją budować, co owocować będzie z czasem. Koszt rozesłania wiadomości e-mail do ogólnodostępnych baz może być duży, ale i przynieść bardzo słabą konwersję. Te bazy wykorzystywane są codziennie przez wiele firm, dlatego zbyt duża ilość informacji przesyłana do klientów, może ich zniechęcać do odbierania reklam i przekazów.