Marketizator – platformy do personalizacji i marketing automation połączą się

Home Marketizator – platformy do personalizacji i marketing automation połączą się

Marketizator – platformy do personalizacji i marketing automation połączą się

Marketizator: w jaki sposób połączenie platformy do personalizacji oraz marketing automation może pomóc Twojej firmie w osiągnięciu sukcesu

Analizując wypowiedzi najlepszych managerów w branży marketingowej można bardzo łatwo dojść do wniosku, że korzystanie z narzędzi do automatyzacji jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Dane wskazują, że w prawie 70% przypadków w czołówce firm znajdują się właśnie te, które postanowiły skorzystać z takich narzędzi.

W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować wzrost tolerancji użytkowników, którzy w żaden sposób nie sprzeciwiają się już udostępnianiu swojej bieżącej lokalizacji – mają świadomość, że dzięki temu uzyskają lepiej dopasowane wyniki. Klienci online chcą, aby widziana przez nich treść od razu odpowiadała ich zainteresowaniom, a błędne wyniki wyszukiwania powodują frustracje i zniechęcenie.

Nie oznacza to jednak, że samo wprowadzenie narzędzi do automatyzacji od razu zapewni nam marketingowy sukces – potrzeba czegoś więcej.

DLACZEGO PERSONALIZACJA NIE WYSTARCZY?

Głównym problemem wydaje się być uznawanie personalizacji za genialny środek, który w mgnieniu oka zwiększy nasze zarobki i rozwiąże wszelkie dotychczasowe problemy. W opinii Piotra Oracza – zasiadającego na stanowisku dyrektora ds. e-commerce w firmie Marketizator Polska – stosowanie samych narzędzi nigdy się nie sprawdzi. Klient potrzebuje o wiele więcej niż tylko kilku dopasowanych do niego produktów, aby zachęcić go do zakupu.

Istotne jest zwracanie uwagi na obecnie trwające wydarzenia, dzięki którym można wykorzystać działania marketingowe do zbudowania pozytywnej relacji z klientem. Poprzez wprowadzenie korzystnych promocji przyciągamy klientów i możemy wypróbować na nich nowe techniki sprzedaży. Piotr Oracz wymienia tutaj m.in. wykorzystanie w widocznym miejscu pozytywnych opinii pochodzących z niezależnych serwisów lub udzielanie dodatkowych rabatów osobom, które wydadzą w sklepie większą sumę pieniędzy. Analiza stosowania takich rozwiązań ukazała, że sklepy mogą w ten sposób zapewnić sobie wzrost konwersji wynoszący nawet 75%.

Najlepsze efekty osiągane są poprzez skorzystanie zarówno z danych uzyskiwanych z ankiet internetowych, jak i tych, które dostarczane są na podstawie działań klientów. Big data to przywilej głównie dużych firm, więc to one znajdują się tutaj w najlepszej sytuacji.

PRZEWAGA DUŻYCH FIRM

Wielkość firmy wpływa na ilość klientów, a to z kolei przekłada się na więcej informacji i danych do późniejszej analizy. Dzięki temu to właśnie większe sklepy mogą skorzystać z lepiej dobranych działań i realizować je jednocześnie. Tworzone są wewnętrzne zespoły, których zadaniem jest opracowywanie niezależnych kampanii, a w sprzedaży pomaga także posiadanie sklepów stacjonarnych. Duża ilość klientów w dalszym ciągu korzysta ze sklepu online w celu wyszukania produktu, który nabywa potem w trybie offline.

Korzystanie z marketing automation i dopasowywanie przekazu do konkretnego użytkownika stanie się w najbliższym latach koniecznością. Traktowanie klienta w sposób jak najbardziej spersonalizowany to klucz do osiągnięcia sukcesu w dzisiejszym marketingu.