Sklep internetowy o nazwie Merlin.pl jest znany Polakom od wielu lat. Obecnie podjęto decyzje o usprawnieniu jego działania i skorzystaniu z narzędzi automatyzacji oraz personalizacji. Spółka postanowiła postawić na lepszą platformę marketingową i opracowanie takiej strategii, która faktycznie przyczyni się do osiągania bardziej korzystnych wyników.
System SALESmanago stosowany jest początkowo przede wszystkim do e-mail marketingu, a w późniejszym czasie wykorzystywany jest także do tworzenia lepszych treści umieszczanych na stronie WWW. Celem systemu będzie również retargeting, poprzez który ważne treści zostaną przesłane do anonimowych użytkowników strony Merlin.pl.
Dlaczego automatyzacja jest tak ważna?
Najważniejszą zaletą wspomnianego systemu SALESmanago jest to, że umożliwia on analizę danych klientów, które zbierane są z bardzo różnych źródeł. Ich urozmaicenie pozwala na poznanie informacji związanych zarówno z samymi transakcjami, jak i zjawiskami behawioralnymi, które im towarzyszą. Dla Merlin.pl jest to bardzo cenne źródło wiedzy, która pozwoli na osiągnięcie lepszych efektów sprzedaży – a samą stronę odwiedza przecież nawet do 5mln użytkowników, z czego około 2 mln to zarejestrowani uprzednio klienci sklepu.
Zobacz: MARKETIZATOR – PLATFORMY DO PERSONALIZACJI I MARKETING AUTOMATION
Choć mogłoby się wydawać, że tak ogromna ilość kupujących nakazuje nastawić działania marketingowe na dostosowanie się do masy – jest zupełnie odwrotnie. To właśnie zindywidualizowane tricki marketingowe, które dopasowane są do jednostek mogą zapewnić największe zyski. Muszą one być jednak w pełni zautomatyzowane. Jeden z dyrektorów marketingowych firmy Merlin.pl potwierdza, że efekty są już dostrzegalne, a SALESmanago wykonuje swoje zadanie w 100%.
Najważniejsze są treści
SALESmanago Marketing Automation został stworzony przez firmę pochodzącą z Krakowa. Jest to polski wynalazek, którego głównym zadaniem jest przede wszystkim skuteczne identyfikowanie osób, które odwiedzają daną stronę internetową. Musi on nie tylko przeanalizować ich zachowania podczas wizyty na danej witrynie, ale także stworzyć szczegółowy profil ukazujący w jaki sposób zachowują się oni w tym właśnie czasie. Dodatkową informacją, która może okazać się przydatna są dane transakcyjne. To dopiero w oparciu o te dane SALESmanago tworzy automatyczne procesy, które usprawnią działania marketingowe na konkretnej stronie internetowej. Odbywa się to poprzez wspomniany już retargeting, Call Center czy po prostu umieszczanie odpowiednio dopasowanych treści na stronie internetowej sklepu. Istotne są również działania skierowane do anonimowych użytkowników, którzy w ten sposób mogą stać się stałymi klientami.
Obecnie system ten używany jest przez bardzo wiele polskich przedsiębiorstw, które dzięki niemu cieszą się wyższą sprzedażą i lepszymi efektami swojej pracy. Wśród nich możemy wyróżnić chociażby markę Komputronik czy YvesRocher. Korzystają z niego również mniejsze
firmy, które dopiero zaczynają rozwijać się na tym konkurencyjnym rynku. 20% udziałów w SALESmanago posiada Rafał Brzoska, który stoi za sukcesem Integer.pl.