Informacje o produkcie źródłem zainteresowania klientów
Ulepszenie procesów biznesowych, choć na pierwszy rzut oka wydaje się trudne do zrealizowania, może naprawdę przynieść firmom dużo korzyści.
Raport McKinseya pokazuje, że poprawienie jakości tych procesów, m.in. odebrania produktów od dostawcy czy momentu samej sprzedaży, pozwala na zmniejszenie cen, a w praktyce przyciągnięcie klientów.
Najważniejsze są informacje
Jak twierdzi Katarzyna Grzesiak z firmy MS POS Poland, niezwykle ważną rolę odgrywa takie przekazywanie informacji dotyczących produktu, by potencjalny klient przyswoił je szybko i łatwo. Jeśli zdecyduje się na zakup, powinien mieć stworzone warunki, by go otrzymać, niezależnie od tego, czy sprzedawca musiałby zorganizować dostawę do domu, odbiór w innym sklepie czy odnaleźć produkt w głównym magazynie.
Sprzedawca powinien zadbać również o to, by ceny w sklepie internetowym i tradycyjnym pokrywały się choć w pewnym stopniu i szybko reagować na następujące zmiany rynkowe.
Technologia jako pomocny obowiązek
Aspektem decydującym o zainteresowaniu klientów jest przygotowanie sklepu tak, by nie był jedynie miejscem, gdzie się kupuje, ale również źródłem informacji o produkcie. Potrzebna jest więc odpowiednio przeszkolona kadra, znająca się na swojej pracy, umiejąca korzystać z nowinek technologicznych ułatwiających sprzedaż. Technologia jest źródłem wiedzy nie tylko o samym produkcie, co w istocie jest bardzo ważne, ale również o kliencie i pomaga sprzedawcy dopasować ofertę do jego potrzeb i zainteresowań, wzbudzając tym samym jego zaufanie.