Positive Power – Pięć pytań o konwersję

Home Positive Power – Pięć pytań o konwersję

Positive Power – Pięć pytań o konwersję

Czym jest współczynnik konwersji? To zależność między ilością osób, które odwiedziły twój sklep, do ilości zamówień, które w tym czasie zostały zrealizowane. Współczynnik konwersji to istotne dane, które mogą pokazywać, że twoja witryna potrzebuje zmian, udogodnień i poprawek. Ja podnieść konwersję?

Jaki powinien być współczynnik konwersji?

Nie ma tutaj konkretnych danych, które wskazywałyby konkretny współczynnik konwersji. Zależeć będzie to zarówno od branży, ceny towarów w sklepie, ilości produktów, rozpoznawalności marki, czy też UX witryny, czyli to czy jest przyjazna dla użytkownika. Jeden sklep może mieć ją na poziomie 1%, gdy inny będzie miał ją na poziomie nawet 40%.

Zobacz: RAPORT: NISKA SKUTECZNOŚĆ POWIADOMIEŃ PUSH

W Polsce współczynnik konwersji to najczęściej przedział 0,5-3%. Może być nieco wyższy i nieco niższy.

Co wpływa na konwersję?

Na konwersje może mieć wiele czynników, chociażby takich jak:

  • ceny produktów
  • promocje i zniżki
  • krótki proces rejestracji lub brak konieczności rejestrowania się
  • prosty i przyjazny koszyk zakupowy
  • wygląd witryny i prezentowanie produktów
  • jakość zdjęć i ich ilość
  • treści na witrynie
  • rozpoznawalność
  • inne

To tylko przykładowe czynniki, które będą się przekładać na ilość sprzedaży w Twoim sklepie. Pracować trzeba nad każdym z nich i śledzić to czy nasz współczynnik konwersji ulega poprawie.

Co zaniża konwersję?

Klientów najczęściej odstrasza zbyt długa ścieżka zakupowa. To moment, gdy klient potrzebuje zbyt wiele czasu do zakupu – wprowadzanie danych, rejestracje, weryfikacje, metody płatności, itd. Nie warto przeciągać klienta przez szereg stron, kupujący pod wpływem emocji może się rozmyślić z zakupów lub zwyczajnie może być to dla niego za trudno.

Sprawdź: PIĘĆ ZASTOSOWAŃ GOOGLE ANALYTICS DLA E SKLEPU – BĄDŹ WIDZIALNY

Optymalizacja konwersji

Często właściciele sklepów docierają do nie tych klientów do których trzeba. Zbyt ogólne bazy mailingowe czy zbyt szerokie kampanie ADS zaniżają ją dość znacząco.

Jak podnosić konwersje?

Zadbaj o UX i to by klient czuł się w sklepie swobodnie. Proste przyciski, jasne i przejrzyste opisy, zdjęcia, krótka ścieżka zakupowa, funkcjonalny koszyk. Odpowiednio twórz kampanie marketingowe, kieruj je do odpowiedniej grupy odbiorców, zawężaj grupy wiekowe.

Każdy przypadek jest inny i należy podchodzić do niego indywidualnie.