Raport Deloitte: mobilne metody płatnosci kluczowym trendem w 2015

Badania rynku Deloitte zapowiadają dziesięciokrotny wzrost sprzedaży mobilnej

Według raportu „Deloitte’s 2015 TMT Predictions” sprzedaż internetowa w 2015 roku w coraz większej mierze będzie odbywać się z wykorzystaniem kanałów mobilnych; również za pomocą specjalnie dedykowanych do tego aplikacji. Zdaniem autora raportu – międzynarodowej firmie doradczej i audytowej Deloitte – sprzedaż przez smartfony i tablety może wzrosnąć nawet o 1000%. Jest to odpowiedź na coraz łatwiejszy dostęp do tych urządzeń przez wszystkie grupy społeczne i rosnące zainteresowanie zakupami online w ogóle.

Wysoki popyt konsumentów na sprzedaż mobilną

Według „Deloitte’s 2015 TMT Predictions” ponad 30% transakcji na całym świecie dotyczących sprzedaży internetowej dokonywana jest za pomocą aplikacji mobilnych. Docelowo, w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, wskaźnik ten miałby sięgnąć nawet połowy całkowitej liczby transakcji.

Zobacz: RAPORT: JAK STOSOWAĆ CONTENT MARKETING W HANDLU INTERNETOWYM?

Te liczby wynikają przede wszystkim ze zmieniających się tendencji konsumenckich, a także przeobrażeń społecznych, które sprawiają, że coraz więcej osób robi zakupy w internecie. W związku z tym, że sprzedaż internetowa to zamiennik dla zwykłych zakupów, musi ona opierać się na trzech filarach: wygodzie, szybkości i możliwości korzystania z niej w każdym miejscu. Właśnie te parametry stanowią dla konsumentów największą motywację do tego, by zainstalować aplikację mobilną platformy sprzedażowej i z niej regularnie korzystać. Przewiduje się, że największe korzyści odniosą sprzedawcy detaliczni oraz branży travel, a wartość całego sektora e-commerce w Polsce przekroczy 38 miliardów złotych.

Personalizacja podstawą e-commerce

Spersonalizowana oferta kierowana bezpośrednio do poszczególnych użytkowników  urządzeń mobilnych jest największą szansą na zwiększenie sprzedaży – podkreśla to CMO serwisu SerwerSMS.pl, Daniel Zawiliński. Dodaje także, że nie powinna ona koncentrować się tylko na aplikacjach dedykowanych, ale także innych kanałach komunikacji. W obecnych czasach będą to przede wszystkim media społecznościowe i kampanie mailingowe, które pozwalają dotrzeć do największej liczby potencjalnych konsumentów i generować duży ruch w sklepie internetowym. Stworzy to większą konkurencję na rynku, a w konsekwencji zmusi sprzedawców do zwiększania jakości swoich działań i dostosowania ich do oczekiwań klientów. 

Przeczytaj: HOPER: MOBILNY PANEL ZARZĄDZANIA PLATFORMĄ E-COMMERCE

Dla konsumentów oznacza to z kolei większą atrakcyjność zakupów i prawdopodobnie również korzyści cenowe. Pole do popisu jest spore, bo – jak wynika z badań przeprowadzonych przez Idealo.pl – mniej niż połowa polskich sklepów może zaproponować możliwość zrobienia zakupów mobilnych, co w porównaniu chociażby z Wielką Brytanią (86%) wypada bardzo blado.