Raport: Content marketing głównym czynnikiem sukcesu
Wykonany przez firmę Demandware raport „Content & commerce” nakreśla najnowsze trendy e-sprzedażowe z wykorzystaniem content marketingu, czyli umiejętnego zarządzania treściami publikowanymi w internecie. Wyniki analizy dość jednoznacznie wskazuję, że wysoką konwersję możemy osiągnąć tylko w przypadku wdrożenia takich strategii. Odpowiedzi ankietowanych wskazują także na kilka obszarów, w których działania przynoszą najlepsze efekty.
Publikacja treści nie zawsze jest wystarczająca
Znaczenie odpowiedniej dla konsumentów treści w internecie nie jest negowane przez firmy na całym świecie i właściwie każdy e-biznes takowe posiada. Nie każdy jednak odpowiednio nimi zarządza. W natłoku informacji i mnogości materiałów każdego gatunku, potencjalny klient nigdy może nie dotrzeć do nawet najbardziej jakościowego contentu. Dlatego też raport „Content & commerce” skupia się nie na samej treści, ale na jej dystrybucji.
Zobacz: RAPORT: SZYBKI WZROST E-COMMERCE W EUROPIE CENTRALNEJ.
Według badań firmy Demanware wdrożenie spójnej strategii bezpośrednio przekłada się na konwersję, a jednocześnie wskazuje, że niewielu sprzedawców z nich korzysta. Szacuje się, że w samym USA ponad połowa firm działających w branży e-commerce takiej strategii nie posiada. Tymczasem elementami nieodzownymi w umiejętnym content marketingu są przede wszystkim pozycjonowanie treści oraz łączenie różnych kanałów przekazu. Raport wskazuje na cztery takie obszary: blogi, filmy, recenzje produktowe oraz narzędzia sprzedażowe.
Blogi tracą na rzecz innych mediów
Choć blogi zintegrowane z e-sklepami są wciąż jednym z najpopularniejszych kanałów dystrybucji treści (ok.71-75%), to z roku na rok możemy zaobserwować spadek liczby użytkowników, a co za tym idzie także wskaźnika konwersji. W raporcie „Content & commerce” przeczytamy, że może to być spowodowane rosnącą popularnością innych kanałów medialnych, przede wszystkim filmów. Te – dzięki prostocie i dużej atrakcyjności przekazu – najbardziej wpływają na decyzje konsumenckie, zwłaszcza w krajach, w których branża e-commerce jest wysoko rozwinięta. W USA jest to podstawa marketingu dla aż 47% firm, a w Europie Zachodniej 35%. Najmniej podatny na tę formę przekazu wydaje się rynek azjatycki, gdzie tylko 18% e-sklepów używa tej formy promocji.
Aktywny udział klientów w e-zakupach
Klient, który jest świadomy wyboru, jest klientem wartościowym. Z jednej strony bardzo prawdopodobne jest, że ponownie skorzysta z usług firmy, z drugiej – chętniej podzieli się swoją opinią z innymi. Dlatego też raport „Content & commerce” wskazuje na fundamentalne znaczenie odpowiednich narzędzi sprzedażowych. To przede wszystkim wszystkie narzędzia doradcze, które wyposażą klientów w bogatą wiedzę o produktach, które chce nabyć i pomagają mu dokonać najlepszego dla niego wyboru.
Zobacz: MERLIN.PL Z NOWĄ PLATFORMĄ MARKETINGOWĄ
Świadomy klient, który jest zadowolony z wyboru, często dzieli się opinią na temat produktu, niekiedy wykorzystując do tego także zdjęcia. Umożliwienie klientom takich działań podnosi atrakcyjność zakupów, szczególnie w przypadku konsumentów młodych. Niestety, wciąż niewiele firm dostrzega zalety takiego rozwiązania – u USA tylko 18% marek publikuje zdjęcia dostarczone przez ich klientów.