Powiadomienia push nie działają
Z badań przeprowadzonych przez firmę Accengage – która w swojej pracy zajmuje się technologią push notification – wiadomo już, że powiadomienia push nie mają zbyt wielkiego wpływu na decyzje podejmowane przez klientów. Okazuje się, że wszelkie powiadomienia pochodzące z sektora “retail” nie wywołują prawie żadnej reakcji na działania konsumentów.
Wspomniane badania wykazały, że prawie 40 % użytkowników, którzy posiadają sprzęt iOS – nie decyduje się w ogóle na zapoznanie się z treścią powiadomienia. Są one ignorowane bez względu na branże ich pochodzenia, więc nie chodzi tutaj wcale tylko o niechęć do zakupów przez Internet.
SYSTEM IOS CZY ANDROID?
Sytuacja nie wygląda dobrze także w odniesieniu do wskaźnika konwersji. W przypadku powiadomień push, które zostały przesłane przez różne sieci sklepów, użytkownicy systemu Android odnotowali wspomniany wskaźnik na wysokości 10%. Jednak jeszcze gorzej plasuje się on wśród osób korzystających z IOS, gdzie konwersja wyniosła zaledwie 2%. Klienci nie są zainteresowani zapoznaniem się z ofertą, jaką mogą im przedstawić sieci handlowe.
Sprawdź: RAPORT: SKOKOWY WZROST ZNACZENIA INSTAGRAMA W SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ
Zespół specjalistów zatrudnionych w firmie Accengage uważa, że jedyną skuteczną metodą przekonania klienta do zainteresowania się taką ofertą jest jej spersonalizowanie. W ich opinii otrzymanie przez niego takiej treści, która trafi bezpośrednio w jego gust może okazać się idealnym sposobem na skłonienie go do zapoznania się z powiadomieniem. Istotny będzie tutaj jednak także czas oraz sytuacja, w której się ono pojawi – tutaj również ważne jest poznanie informacji na temat bazy klientów oraz ich typowych działań w sieci. Nawyki zakupowe mogą ułatwić tworzenie takich wiadomości, które nie będą od razu denerwować klienta i zniechęcać go do zakupu.
LICZY SIĘ CZAS
Klienci są obecnie cały czas zajęci, a zbyt duża ilość wyskakujących powiadomień powoduje w nich zniechęcenie i na pewno nie nastraja do zapoznania się z ofertą. Według badaczy to właśnie nadmiar wysyłanych wiadomości może zirytować potencjalnych klientów i spowodować reakcje odmienną od oczekiwanej. Z przewidywań specjalistów wynika, że dobre dopasowanie dostarczanych treści podniesie zaangażowanie użytkowników nawet o 50%.
Największą zaletą systemu push jest to, że można go dowolnie modyfikować i szukać idealnych rozwiązań. Bardzo duża ilość dostępnych działań marketingowych pozwala na dopasowanie oferty do każdego klienta – może on otrzymywać dane dotyczące najnowszych promocji, najciekawszych produktów lub etapów realizacji jego własnego zamówienia. Wszystko w zależności od potrzeb i oczekiwań. Dowolność dotyczy także formy, w jakiej zostanie dostarczone powiadomienie – wiadomość głosowa, tekstowa i graficzna może zostać zmodyfikowana wedle życzenia użytkownika.
Kolejne raporty potwierdzają jednak wcześniej wspomnianą informacje – zbyt duża ilość oferowanych powiadomień push wywoła odwrotny efekt. Klient może po pewnym czasie stracić cierpliwość i odinstalować swoją aplikacje. Jedynym sposobem na uniknięcie tego jest lepsze dopasowanie treści i próba ograniczenia dostarczanych powiadomień tak, aby nie stały się one zwyczajnie irytujące. Subtelne formy reklamy sprawdzą się o wiele lepiej, a staranny dobór interesujących materiałów skłoni użytkownika do częstszych zakupów w danej sieci handlowej.