Rocket internets cleaning startup helpling

Home Rocket internets cleaning startup helpling

Rocket internets cleaning startup helpling

Nowy mobilny serwis usługowy Rocket Internet

Szybki rozwój europejskiego rynku e-commerce objął nie tylko internetową sprzedaż produktów, ale także niezagospodarowany dotąd rynek usług. Niszę tę postanowił wypełnić niemiecki startup Helpling.de, tworząc aplikację mobilną, za której pośrednictwem można szybko zamówić wykonanie drobnej usługi. 

Projekt ten wyrósł w inkubatorze przedsiębiorczości Rocket Internet, a bodźcem do podjęcia tych działań była między innymi wysoka popularność mobilnych serwisów zamawiania usług w Stanach Zjednoczonych, takich jak amerykański odpowiednik Helpling – aplikację Handybook.

Czym jest aplikacja Helpling?

Użytkownicy aplikacji mogą korzystać z usług zrzeszonych w Helpling osób zajmujących się sprzątaniem domów. Działa ona na podstawie algorytmu wyszukiwania usług lokalnych, który po wpisaniu przez użytkownika kody pocztowego pokaże mu wszystkich dostępnych w okolicy usługodawców. Dodatkowo, zamówienie usługi sprzątania może być spersonalizowane w bardzo szerokim zakresie. Można bowiem filtrować otrzymane wyniki pod różnymi względami: na przykład pożądanych godzin wykonania usługi, pomieszczeń przeznaczonych do sprzątania lub dodatkowych usług np. odkurzenia szaf lub umycia okien. Z usług możemy skorzystać jednorazowo lub zdecydować się na usługi cykliczne, na przykład cotygodniowe. Każda dodatkowa usługa będzie na bieżąco przeliczana przez aplikację, a użytkownik może od razu za nią zapłacić bez dodatkowych formalności. Obecna stawka za podstawową wersję usługi to 12,90 euro za godzinę, a system na razie działa między innymi w Niemczech, Belgii i Holandii.

Wartym uwagi jest również system weryfikacji oraz oceny usługodawców. Helpling zapewnia pełną obsługę zlecenia, w tym także bierze odpowiedzialność za jakość dostarczanych usług. Ponadto, w aplikacji istnieje rozbudowana sekcja ocen dotyczących poszczególnych pracowników.

Europejska odpowiedź na uberyfikację rynku

Przeniesienie wykonywania usług w sferę e-commerce zostało spopularyzowane przez rozpoznawalną już aplikację Uber, która oferuje indywidualne usługi przewozowe. Stąd też wzięło się określenie „uberyfikacja” jako określenie na różnych typów serwisu, które w całości realizowane są przez internet, ale dotyczą usług wykonywanych lokalnie offline. Online przebiega między innymi złożenie zamówienia, wybór usługodawcy, płatność za usługę i ocena końcowa.