Czym jest nowa technologia i jak może pomóc sprzedawcom? Chodzi tutaj o sprzedaż powierzchni reklamowych na witrynach internetowych „tu i teraz” czyli w czasie rzeczywistym. Można powiedzieć, że chodzi o kupowanie miejsc reklamowych niczym LIVE.
Technologia działa tak jak portale aukcyjne, licytuje się stawkę i jak tylko ktoś przebije konkurenta, jego reklama w zaledwie 70 milisekund pojawi się na konkretnej stronie.
System ma jeszcze jedną zaletę bowiem działa w oparciu o retargeting personalizowany. Dzięki temu można podrzucić użytkownikom reklamę w trakcie procesu zakupowego.
Jak by wyglądała reklama z użyciem RTB?
Jeśli jakiś użytkownik przeglądał np. sklep z farbami, system będzie mógł mu wyświetlać reklamy tych farb, które przejrzał, ale również np. pędzli do malowania – produktów w zbliżonych kategoriach.
Zobacz: ROCKPAY – BŁYSKAWICZNA SPRZEDAŻ PRZEZ APLIKACJĘ MOBILNĄ
RTB działa sprawnie, a zakupów można dokonywać przez platformy, którymi zarządzają specjalnie stworzone algorytmy.