Coraz więcej Polaków zamawia produkty spożywcze przez Internet. Sam obrót tymi towarami odbywa się na innych prawach niż zwykłych towarów kupowanych w internecie. Artykuły spożywcze to często produkty, które powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach, a prawo zwrotu przysługuje niekiedy przez 3 dni, a nie 14 jak w przypadku pozostałych.
Z badań wynika, że około 25% Polaków dokonuje już zamówień tego typu artykułów online, a liczba stale rośnie przez co i w tym zakresie zmienia się prawo. W końcu zamawiamy nie tylko produkty zapakowane jak w stacjonarnym sklepie, ale i posiłki czy dania dietetyczne. co jeśli komuś nie spodoba się ich jakość?
Zobacz też: KOMISJA EUROPEJSKA OGŁASZA STRATEGIE JEDNOLITEGO RYNKU CYFROWEGO
Na pewno nie będzie można zwracać produktów, które ze względu na swoją świeżość i termin spożycia, nie nadadzą się do ponownej odsprzedaży. Klient sam musi zdecydować czy chce kupić ten produkt bez prawa do zwrotu.
Na tych listach znajdą się bowiem produkty zamawiane w posiłkach z restauracji, warzywa i owoce czy mleko i pieczywo.
Warto również mieć na uwadze, że w przypadków zwykłych towarów, klient może kupić i otworzyć towar, a nawet nie oddać go w oryginalnym opakowaniu. W przypadku z żywnością może być nieco inaczej. Sklep lub sprzedawca będzie mógł obciążyć nas kwotą, która jego zdaniem obniża wartość zakupów przy następnej sprzedaży. Niekiedy otworzony produkt spożywczy może wiązać się zatem z obniżeniem wartości powiedzmy o 99%.