Smartfocus: jak efektywnie angażować klientów internetowych?

SmartFocus – nawiązywanie kontaktu z klientem

Rozpowszechnienie telefonów komórkowych w Polsce jest zjawiskiem, które znacznie wpływa na rynek e-commerce. Ludzie coraz więcej czasu spędzają w Internecie, częściej korzystają z mediów społecznościowych, co sprawia, dociera do nich więcej informacji i reklam, a ich styl życia zmienia się na bardziej konsumpcyjny. Dzięki temu nawiązywanie relacji na linii sprzedawca – klient jest o wiele prostsze i rodzi zyski. O tym, jak ważne są takie relacje mówi Anthony Wilkey, dyrektor ds. strategicznych w firmie SmartFocus, zajmującej się tworzeniem spersonalizowanych kampanii mailowych, mobilnych i społecznościowych.

Z czego korzysta klient i po co?

Kluczem do stworzenia odpowiednich reklam jest poznanie dobrze swojego klienta, jego potrzeb i oczekiwań. Sprzedawca musi wiedzieć, gdzie i jak z urządzeń korzysta klient, by dobrze dopasować do niego treści. Istotne jest to, którzy klienci i kiedy sprawdzają swoją skrzynkę pocztową, ale również z jakich modeli telefonów korzystają czy kiedy i za pośrednictwem czego robią zakupy online.

Dane pokazują, że liczbą grupę, bo aż 78% stanowią biznesmeni sprawdzający pocztę za pomocą telefonu, a nie na przykład laptopa, mając na uwadze spędzenie jak najmniejszej ilości czasu podczas przerw między spotkaniami czy w drodze do pracy.

Interakcja z klientem

Zbudowanie dobrej reklamy powinno przede wszystkim bazować na interakcji z potencjalnym klientem w trakcie trwania całego procesu zakupu, włączając w to czas przed finalizacją transakcji i po niej, a także jego doświadczeniu z zakupami online. Oprócz trafienia w zainteresowania klienta, należy zwrócić uwagę na to, jak korzysta z sieci i dopasować do tego wyświetlane reklamy. Najczęściej internauci posługują się telefonem komórkowym i właśnie pod tym kątem sprzedawcy powinni dbać o swoje reklamy, ponieważ te ładujące się wolno czy wyświetlające się niepoprawnie najczęściej nudzą odbiorcę lub zmniejszają szansę na to, by zainteresować go produktem.  

Poznać klienta można na przykład poprzez organizowanie kampanii związanych z urządzeniami mobilnymi, mających za zadanie testować jego doświadczenie związane z e-handlem. Dzięki temu sprzedawca może dowiedzieć się, jak często otwierane są maile promocyjne, ilu klientów przyznaje się do klikania w linki czy też w jakich godzinach odnotowuje się największą aktywność wśród klientów.

Tradycyjne wcale nie znaczy gorsze

Tradycyjne formy handlu nie są wcale przestarzałe i nie wykluczają się wzajemnie z nowoczesnymi technologiami czy strategiami. Podstawy marketingu wciąż mogą znaleźć swoje zastosowanie i pomóc w promocji sklepów internetowych. Marketing mobilny wciąż ma w sobie wiele do odkrycia, jest stosunkowo nową dziedziną e-handlu, umożlwiającą kontakt z klientem.