Frashmail i Perhapsme przeprowadzili akcje reklamowa za pomocą mailingu. Celem było zachęcenie klientów do kupna, ale tych, którzy nie robili zakupów już przez pewien okres. Jak to wyszło? Wzrost sprzedaży o 35%!
Segmentacja bazy – podział użytkowników
W ramach akcji marketingowej zrobiono porządki z bazą i nadano jej pewne cechy – nowi klienci, osoby, które kupiły coś np. 6 miesięcy temu, lub osoby, które nie kupowały już nic przez bardzo długi czas.
Zobacz: MAILING NADAL KLUCZOWY DLA STRATEGII ONLINE
Sprawdzano również sumy wydanej gotówki, ilość zakupów, itd.
3 mailingi do 3 typów klientów
Osoby, które dokonywały stale zakupy, dostały mailingi z ciekawymi informacjami o modzie. To ich wystarczająco zachęcało do kolejnych zakupów. Osoby, które kupiły coś w przedziale czasowym 6-12 miesięcy, dostały mailing z rabatem w wysokości 15%. Ostatnia grupa to osoby, które nie kupiły nić przez jeszcze dłuższy okres – otrzymały rabat 30%.
Sprawdź: EBAY: KLIENCI INTERNETOWI NIE SĄ LOJALNI WOBEC JEDNEJ MARKI
Wynikami tych działań był wzrost sprzedaży o 35%. Autorzy nie podają jednak jak wypada ona konkretnie na każdej grupie. Wiadomo, że w ramach promocji zwiększyła się również baza mailingowa. Akcje prowadzone są dalej.