Sprzedaż internetowa bije rekordy. Szczyt e-zakupowego wzrostu

Amerykańskie Black Friday i Cyber Monday czy europejski przedświąteczny szczyt zakupowy to czas intensywnego wzrostu zysków dla sklepów internetowych. 

Analiza comScore wskazuje, że wydatki Amerykanów podczas Cyber Monday można oszacować na ponad 3 miliardy dolarów, z czego aż 838 mln dolarów wydanych zostało online. To ponad 20% więcej zysku niż w poprzednim roku. 

Z kolei według IMRG, brytyjski weekend z Black Friday skutkował wydaniem przez Brytyjczyków 3,3 mld funtów, czyli w przeliczeniu 4,93 mld dolarów, a Cyber Monday 968 mln funtów (1,45 mld dolarów). Najbardziej czynnie rozwijającym się handlem internetowym wciąż mogą poszczycić się państwa azjatyckie i znajdujące się w rejonie Pacyfiku, ale równie imponującymi wynikami wykazuje się również Europa i Ameryka Północna. 

Kurierzy potrzebni od zaraz

Jak twierdzi Rossen Hadjiev, zasiadający w zarządzie Grupy Integer.pl. takie zakupowe okazje są przyczyną dynamicznego rozwoju globalnego e-handlu, który skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi pocztowo-kurierskie.

Szacuje się, że okres świąteczny będzie szczytem zakupowego wzrostu i zarazem apogeum rosnących zysków, które mogą osiągnąć naprawdę wysoki, nawet dwucyfrowy poziom, wyższy niż podczas Black Friday czy Cyber Monday. Według firmy kurierskiej Hermes można oszacować, że główne centrum logistyczne w Warrington „będzie codziennie obsługiwać o 500 000 więcej paczek” niż zwykle, zresztą na wytężone obroty przygotowane są również placówki znajdujące się w Austrii, Wielkiej Brytanii, Rosji oraz Włoszech.

Firma przygotowana jest na pobicie rekordu z ubiegłego roku, co w praktyce oznacza dostarczenie ponad 36 milionów paczek. 

Święta to okres wytężonej pracy nie tylko sprzedawców, ale kurierów i operatorów logistycznych. Klienci nie tylko więcej kupują, ale dokonują też wielu zwrotów, oczekując sprawnego przepływu nadanych lub oczekiwanych przez nich paczek, niejednokrotnie zmieniając szczegóły dostawy. Problemem może okazać się również przepełnienie magazynów i skrytek. 

Jak twierdzi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl SA, która jest właścicielem sieci paczkomatów InPost, są na to świetnie przygotowani i wierzą, że są w stanie zapewnić płynność realizacji zamówień do samej Wigilii.