Swipbox: nowe automaty do odbioru paczek

Czym są automaty Swipbox?

Firma Noa Tech, reprezentowana przez Michała Czechowskiego, kieruje swoją ofertę przede wszystkim do firm kurierskich – do Poczty Polskiej, do InPostu i również do pomniejszych spółek, które mogą być zainteresowane współpracą. A co oferują? Ich propozycja to Swipbox, czyli najnowocześniejszy operator infrastruktury, który przeznaczony jest właśnie dla firm kurierskich. Dzięki temu zyskują one możliwość sprawnego pozostawienia swoich przesyłek, które przeznaczone są dla klientów w całym kraju. System ten został już przetestowany w krajach Skandynawskich i spotkał się z bardzo pozytywną reakcją.

Optymalizacja kluczem do sukcesu

Jeżeli chodzi o rynek kurierski w naszym kraju to jest on wyjątkowo zamknięty. Wśród występujących tam podmiotów dominują duże firmy, które oferują podobnie niskie ceny oraz usługi, które w zdecydowanej większości się ze sobą pokrywają. Bardzo utrudnia to wprowadzenie jakichkolwiek zmian czy nowej usługi, która umożliwiłaby zarobienie większej liczby pieniędzy. Klient spodziewa się dostawy w krótkim czasie i jest to jedyna wartość, która tak naprawdę go interesuje. Czy można więc w jakiś sposób spróbować zarobić więcej? Okazuje się, że tak – a odpowiedzią będzie tutaj optymalizacja kosztów wewnętrznych.
Przedstawiciel firmy Neo Tech zwraca uwagę na największy problem, z jakim każdego dnia muszą mierzyć się kurierzy – nieobecność odbiorcy. Ludzie większość czasu spędzają w pracy lub na spotkaniach towarzyskich – kurierowi bardzo trudno jest dostarczyć paczkę w takim momencie, w którym akurat ktoś będzie przebywał w mieszkaniu. Z tym właśnie problemem pomaga walczyć optymalizacja – pozostawienie paczki w automacie Swipbox zaoszczędziłoby dużo czasu i jednocześnie zmniejszyło koszty np. paliwa.

Choć rozwiązanie to może wydawać się stosunkowo proste i logiczne – cały system tzw. optymalizacji ostatniej mili opiera się na zaawansowanym oprogramowaniu, które było tworzone przez wiele lat i jest efektem pracy oraz doświadczenia grupy specjalistów. Do realizacji przedsięwzięcia niezbędne było uzyskanie danych pochodzących bezpośrednio od kurierów, którzy najlepiej znają wszelkie złe i dobre strony swojej pracy.

Swipbox na rynku międzynarodowym

Automat Swipbox pojawił się w pierwszej kolejności we wspomnianej już wcześniej Skandynawii. To Dania od roku 2012 chętnie korzysta z tego wynalazku, a z roku na rok posiadają oni co raz więcej dostępnych punktów. Niedługo później automaty zagościły także w Szwecji oraz w Finlandii, gdzie również spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Michał Czechowski nie ukrywa, że wprowadzenie automatów Swipbox na rynki zagraniczne to jeden z najważniejszych celów tej marki. Jest on jednocześnie przekonany, że ich działalność będzie się co raz bardziej poszerzać, a jego produkt wzbudzi zainteresowanie firm kurierskich na całym świecie.

Do ich głównych zalet należy bardzo prosta instalacja, które może odbyć się wewnątrz sklepu spożywczego lub innego równie dogodnego dla klientów miejsca odbioru. Choć jest to przede wszystkich wyjątkowo wygodne dla klientów, to takie rozwiązanie pomaga także zmniejszyć koszty wynikające z utrzymania sieci. Już teraz zaplanowane jest wprowadzenie automatów na kilka dostępnych rynków, które są zainteresowane ich wykorzystaniem.
Twórcy Swipbox mają też konkretne zasady w odniesieniu do rozlokowania swoich punktów. Nie chcą oni umieszczać ich wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – zależy im na dostosowaniu się do użytkownika i jego codziennych potrzeb. Duża ilość pustych automatów to ogromna strata dla spółki, więc konieczna jest ścisła współpraca z firmami kurierskimi i wspólne ustalenie najlepszych lokalizacji.

Noa Tech to polska firma z doświadczeniem, które przez wiele lat swojego istnienia udowodniła, że na rozwiązaniach samoobsługowych znają się najlepiej. Wśród zrealizowanych przez nich projektów można znaleźć m.in. wpłatomaty czy fakturomaty, które każdego dnia przyczyniają się do ułatwienia życia Polaków.