Tradetracker: afiliacja pozwala retailerom docierać do nisz – współpraca rodząca zyski

Home Tradetracker: afiliacja pozwala retailerom docierać do nisz – współpraca rodząca zyski

Tradetracker: afiliacja pozwala retailerom docierać do nisz – współpraca rodząca zyski

TradeTracker

W dzisiejszych czasach założenie własnego bloga lub witryny nie stanowi najmniejszego problemu. Swoją stronę może posiadać każdy, kto ma na to ochotę, co przyczynia się do dzielenia Internetu na wiele różnych społeczności, którym często przewodzą właśnie blogerzy czy inne znane w sieci osoby.

Żeby dotrzeć do wszystkich odbiorców, rozsądnym wyjściem wydaje się stosowanie marketingu afiliacyjnego, który polega na współpracy sprzedawców z m.in. blogerami, którzy wykorzystując potencjał swojego bloga, są w stanie dotrzeć do wielu ludzi i zareklamować produkt, z którego sprzedaży otrzymują następnie określony procent.  

Gwarancja udanej inwestycji

Z rozmowy z Alexandrą Wesołowską z firmy TradeTracker przeprowadzonej przez portal Evigo.pl dowiadujemy się, że takie rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo detalistom, którzy chcą zwiększyć sprzedaż swoich produktów bez strachu przez niewłaściwym zainwestowaniem pieniędzy. Blogerzy reklamujący produkty dostają pieniądze jedynie za potwierdzony zakup, gdy transakcja zostanie zakończona. 

Marketing afiliacyjny działa na zasadzie partnerstwa, zobowiązując obie strony do współpracy, która jest źródłem obopólnych korzyści. Osoby reklamujące dany produkt są w stanie na nim zarobić, natomiast sprzedający go mogą w ten sposób rozszerzyć swoje grono klientów. 

Jednym z najbardziej znanych przedsiębiorstw wykorzystujących marketing afiliacyjny jest Amazon, który od lipca 1996 r. opiera na tym swój program, współpracując z wieloma osobami, które umieszczają na swoich stronach odnośniki do konkretnych produktów lub samej witryny Amazon.com. 

Sprzedaż zamiast marketingu

Taki program partnerski, czyli afiliacyjny to przede wszystkim tani generator pewnych zysków. Często traktowany jest nie jako program marketingowy, ale sprzedażowy, co Alexandra Wesołowska argumentuje podając przykład zachodnioeuropejskiego sklepu z ekskluzywną męską odzieżą, który nie cieszy się popularnością wśród polskich konsumentów. Mimo wprowadzonych przez klienta ograniczeń, zakazujących m.in. kodów rabatowych i cashbacków, udaje się generować coraz większe zyski poprzez reklamowanie produktów właśnie na blogach cieszących się zaufaniem. 

Z TradeTracker współpracują w ten sposób już między innymi: Praktiker, Wittchen, Monnari, Tatuum, Ali Express, BRW, Próchnik i Venezia.