Whitepress – dobieranie treści do profilu klienta sklepu internetowego

Walka o klienta jest obecnie coraz bardziej zaciekła i wymaga korzystania z coraz to nowszych form docierania do potencjalnych klientów i zatrzymywania tych obecnych. Obniżanie cen oraz tworzenie opisów produktów to nie wszystko co wystarczy do zdobycia klientów. Bardzo ciekawym sposobem pozyskiwania nowych klientów jest postawienie na content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści w serwisie.

Upraszczając content marketing to komplet czynności, których celem jest dostarczenie do klientów wartościowych treści. Treści te mają odpowiadać na konkretne pytania, które zadają sobie różne pytania i w ten sposób wpłynięcie na ich większe zaufanie do marki. Za pomocą content marketingu możliwe jest zbudowanie dobrych relacji z klientem.

Większość sklepów internetowych posiada podobną budowę strony internetowej. Na stronie głównej dostępne są aktualne promocje, kategorie produktów, wyszukiwarka i opisy towarów. Oprócz tego można na niej znaleźć także produkty dnia, regulamin oraz informacje o prywatności i cookies.

Zatrzymanie klienta w sklepie

Każdy ze sklepów może się jednak wyróżnić dzięki postawieniu na interesujące treści na stronie. W ten sposób możliwe jest wygenerowanie większego ruchu na stronie, co w rezultacie wpływa na większą sprzedaż. Wpływa to także na wyższą ocenę Google, przez co sklep będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo klienci sklep zawierający wartościowe treści będą postrzegały jako profesjonalny i godny zaufania. Za pomocą treści możliwe jest także budowanie sobie lojalności klientów, którzy chętnie będą wracali do sklepu.

Content marketing nie jest związany z ponoszeniem wysokich nakładów finansowych, a bardziej wymaga poświęcenia dużej ilości czasu w celu stworzenia treści. Podpowiadamy jak podejść do tego procesu.

Pierwsza kwestia to sprecyzowanie potrzeb klientów. Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na takie pytania, aby możliwe było zatrzymanie ich na dłużej przy konkretnej części. Dla przykładu w sklepach z artykułami wyposażenia wnętrz warto udzielać porad architektonicznych. Natomiast w sklepach z narzędziami warto udzielać porad w jaki sposób wykonać naprawy w mieszkaniu. W sklepach z artykułami dla narciarzy i snowboardzistów warto tworzyć treści na temat bezpieczeństwa na stoku lub polecać konkretne kurorty. Przy tym zawsze należy dbać o jakość treści oraz zdjęć, które się w nich znajdą. Nie mogą to być treści, które są powszechnie dostępne w sieci i które bardzo łatwo znaleźć.

Jakość treści jest kluczowa

W sklepie z laptopami Sony Vaio należy zastanowić się nad pytaniami, które pojawiają się u osób, które szukają takich sprzętów. Pytania zadawane przez klientów można znaleźć na przykład na różnorodnych forach. Odpowiadając na najczęstsze pytania można zwiększyć ruch organiczny (pochodzący z wyszukiwarek) oraz wzmocnić swoją pozycję w Google. Można także poprawić wizerunek firmy, gdyż będzie ona w pełni odpowiadała na potrzeby klientów.

Warto także zadać sobie pytanie odnośnie tego, który moment zakupu jest dla klienta najbardziej interesujący i najważniejszy. W wielu przypadkach będzie to odpakowanie produktu i jego pierwsze użycie. Warto zatem zaprezentować firm, na którym będzie przedstawiony film z odpakowywania. Dzięki podjęciu takiego działania możliwe jest zachęcenie klientów do zakupu konkretnego produktu.

Content marketing opiera się zatem w głównej mierze na ciekawym pomyśle i wysokiej jakości realizacji. Wykazanie się kreatywnością i wiedzą na temat oczekiwań klientów daje możliwość ich przyciągnięcia do konkretnego sklepu internetowego. Obecnie jednak tylko bardzo wysoki poziom merytoryczny przyciąga klientów. Średniej jakości treści jest bowiem w sieci naprawdę wiele i nie zachęcają one do odwiedzenia konkretnego sklepu.