Instagram ma więcej użytkowników niż Twitter

Instagram marketing ecommerce

Liczba użytkowników Instagrama przekroczyła 300 milionów, co czyni go serwisem bardziej popularnym od Twittera.

Jak ogłosił na oficjalnym blogu prezes Instagrama Kevin Systrom, należąca do Facebooka platforma społecznościowa ma już 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Dla porównania, Twitter ma ich 284 miliony.

Ideał dla sklepów internetowych

Popularność serwisu, służącego do dzielenia się ze znajomymi zdjęciami i filmami, wzrosła od marca 2014 o 50%. Dziennie publikowanych jest w nim 70 milionów materiałów graficznych i wideo. Użytkownicy platformy przejawiają też coraz większą aktywność. Jak wynika z raportu firmy Simply Measured, średnie zaangażowanie w jeden post, przejawiające się klikaniem „lubię” i śledzeniem wpisów, wzrosło w ciągu ostatnich dwóch lat o 416%.

Instagram jest dla sprzedawców atrakcyjną formą komunikacji z klientami, gdyż dociera się do nich łatwiej, niż na innych platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Jak wynika z danych Forrester Research, największe marki, które mają swoje profile na Instagramie, generują ok 42 razy więcej zaangażowania (4,21%), mierzonego na jednego użytkownika, niż na Pinterest (0,09%). W porównaniu z Facebookiem (0,07%) zaangażowanie jest 58 razy większe, zaś w porównaniu z Twitterem (0,03%), 120 razy większe.

Zbawienny brak algorytmu

Nate Elliott, wiceprezes Forrestera twierdzi, że to Instagram jest idealnym narzędziem dla marketerów, którzy chcą przybliżyć markę jej klientom. „W serwisie tym nie ma takiego zamętu jak w innych. Nie ma też algorytmu, który odsiewa treści zamieszczane przez firmy. Dlatego jest to dobre miejsce, by zbudować relacje z klientami” – wyjaśnia.

Zauważa, że m.in. brak algorytmu jest zasadniczą różnicą między Instagramem a np. Facebookiem. Ten ostatni stara się bowiem odsiewać z tablicy użytkownika treści, które uzna za promocyjne, mimo że są niesponsorowanymi wpisami zamieszczanymi przez daną firmę.

Konta będą prawdziwe

Kevin Systrom, prezes Instagrama, zapowiada również, że niedługo rozpocznie się proces weryfikacji kont znanych marek, celebrytów czy sportowców, które funkcjonują w serwisie. Podobną weryfikację przeszły konta na Twitterze. Te, które są autentyczne i prowadzone przez daną osobę czy firmę, opatrzone są znakiem „konto zweryfikowane”.

Jak pisze na blogu Kevin Systrom, jest to odpowiedź na potrzeby użytkowników. „Ludzie pytają nas, skąd mają wiedzieć, czy w przypadku osób publicznych oraz firm za danym kontem rzeczywiście stoi odpowiednia osoba. Skąd mam wiedzieć, czy rzeczywiście mam do czynienia z Tonym Hawkiem?” – pisze.

Pozbyć się spamu

Instagram planuje również usunąć konta spamerskie. „Ponieważ dołącza do nas coraz więcej osób, musimy przykładać dużą wagę do autentyczności Instagrama. Dbać o to, żeby pojawiały się w nim autentyczne treści.” – wyjaśnia Kevin Systrom.

Reklama

SCF 2017 Spring