House of Fraser ogłasza wzrost sprzedaży online o 32%

house of frazer

Sieć sklepów odzieżowych House of Fraser podała, że sprzedaż ich produktów online wzrosła o 32% w przeciągu ostatniego roku. Przedstawiciele House of Fraser twierdzą, że e-commerce jest najbardziej dochodową branżą dla ich firmy.

W przeciągu ostatnich 12 miesięcy HoF skupił się na sprzedaży wielokanałowej oraz ekspansji na nowe rynki globalne, włączając Australię i Chiny. 15,4% sprzedaży House of Fraser uzyskano za pośrednictwem Internetu. Klienci mogą obecnie zamawiać produkty z brytyjskiej strony do ponad 120 krajów na całym świecie. Sieć rozpocznie również sprzedaż online na terenie Chin i na innych rynkach międzynarodowych, takich jak Australia.

Sklep internetowy przynosi najwięcej zysków

“Nasza sprzedaż online wyjątkowo dobrze się rozwija i posiada duży potencjał” – powiedział Nigel Oddy z House of Fraser. “Nasz sklep internetowy był naszym największym sklepem pod względem wyników sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat, i po raz pierwszy w tym roku, przyniósł najwięcej zysków z całej grupy sklepów.” Oddy przyznał, że sukces House of Fraser jest wynikiem właściwej strategii e-commerce, sprzedaży wielokanałowej oraz dobrej współpracy z partnerskimi markami.

“Wzmocniliśmy relacje z naszymi partnerskimi markami i kontynuujemy działania mające na celu podniesienie jakości sklepów stacjonarnych, co pomogło nam zwiększyć zyski” – powiedział Nigel Oddy.

Plany House of Frazer na rok 2015 obejmują rozbudowanie sieci sklepów stacjonarnych poza granicami Wielkiej Brytanii. Firma posiada jeden sklep w Abu Dhabi i zamierza otworzyć trzy nowe sklepy w Nanjing, Chonqing i Xuzhou na terenie Chin.

Strategia e-commerce

Podczas boomu na e-commerce, House of Fraser wprowadził usługę ‘Kup i Odbierz’, która pozwalała klientom zamawiać produkty online do godziny 15 i odbierać następnego dnia w dowolnym sklepie na terenie kraju. Sieć odzieżowa udostępniła również usługę ‘Zamów w Sklepie,’ która pozwala zamawiać te produkty, które zostały wyprzedane ze sklepów stacjonarnych, prosto do domu zamawiającego lub do wybranego punktu sprzedaży.

Dzięki projektowi eCommera klienci mieli dostęp do wirtualnego koszyka z każdej strony internetowej. Przyczyniło się to do zmniejszenia liczby osób, rezygnujących z zakupów. Do sklepów internetowych wprowadzono możliwość wyszukiwania produktów pod względem marek, a nie kategorii. Wzmocniło to wizerunek HoF jako firmy, posiadającej rozbudowaną ofertę produktów. Programy lojalnościowe HoF umożliwiły klientom zdobywanie punktów niezależnie od tego, z którego kanału zakupowego dokonywano zakupu.

Klienci mogą kupować produkty House of Fraser za pomocą aplikacji mobilnej lub sklepu internetowego zintegrowanego z urządzeniami mobilnymi. W ramach aplikacji wprowadzono innowacje, z których jedna pozwala na uniknięcie zakupu ubrań o niewłaściwym rozmiarze. Na początku 2015 roku blisko 50% przychodów ze sprzedaży online pochodziło z urządzeń moblinych.

W 2014 roku HoF wprowadził do swoich sklepów technologię VMBeacon, opracowaną przez Iconeme. Rozwiązanie to wykorzystuje technologię bluetooth i służy do przesyłania komunikatów na smartfony klientów, robiących zakupy w sklepach stacjonarnych.

Reklama

SCF 2017 Spring