Polski system płatności mobilnych BLIK rośnie w siłę

polski standard platnosci ecommerce

Wprowadzany przez spółkę Polski Standard Płatności system płatności BLIK systematycznie poszerza zakres funkcjonowania. Ostatnio, w ramach powiększania internetowej sieci akceptacji, spółka rozpoczęła współpracę z firmą CashBill, agregatorem płatności internetowych.

Dla klientów korzystających z systemu BLIK oznacza to jedno – będą mogli zapłacić swoim smartfonem za zakupy w kolejnych tysiącach sklepów internetowych.

System płatności mobilnych BLIK zadebiutował na polskim rynku na początku 2015 roku. Obecnie mogą z niego korzystać m.in. klienci banków – założycieli, tworzących Spółkę Polski Standard Płatności. Należą do nich: PKO BP, Bank Zachodni WBK, Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski oraz mBank.

Polski system m-płatności

BLIK umożliwia milionom użytkowników smartfonów dokonywanie płatności w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w internecie, a w przyszłości również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P). Ta funkcja ma być dostępna od połowy 2015 roku.

“To już czwarta w ostatnim czasie ważna umowa podpisana z jednym z wiodących integratorów płatności internetowych. Naszym celem jest szybkie stworzenie użytecznego dla klientów najlepszego standardu płatności za zakupy w Internecie” – mówi Grzegorz Długosz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

CashBill S.A. działa na rynku polskim od 2008r. Przedmiotem działalności spółki są elektroniczne usługi finansowe oraz usługi telekomunikacyjne oparte na infrastrukturze GSM. Od 2009 roku firma CashBill S.A. posiada status Agenta Rozliczeniowego i znajduje się pod nadzorem Narodowego Banku Polskiego. Od 7 maja 2013 roku działa pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej.

Smartfony zastępują karty płatnicze

Jak podkreśla Adam Malicki, prezes spółki Polski Standard Płatności, system otwarty jest dla wszystkich banków i innych uczestników rynku finansowego w Polsce. “Pracujemy nad tym, aby Polska była liderem płatności przez telefon w Europie. Jesteśmy zdeterminowani, aby już na starcie, który planujemy w czwartym kwartale tego roku, klienci mieli do dyspozycji maksymalnie dużą sieć punktów akceptujących płatności mobilne PSP” – zapowiada Adam Malicki.

Korzystanie z systemu, który został zbudowany na bazie aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, nie będzie skomplikowane. W momencie dokonywania płatności w sklepie na aplikacji telefonu wyświetli się 6-cyfrowy kod BLIK, który posłuży za potwierdzenie transakcji. Ten kod wraz z saldem na koncie będzie weryfikowany przez system. Po weryfikacji możliwie będzie dokonanie płatności.

Kolejną zaletą aplikacji jest wyeliminowanie dodatkowych ukrytych kosztów oraz stawek kartowych. Zdaniem twórców nowego systemu, ze względu na innowacyjny charakter projektu oraz niższe od obowiązujących stawek kartowych koszty funkcjonowania, wpłynie on pozytywnie na obrót bezgotówkowy, a przez to na efektywność gospodarczą.

Transakcje dokonywane przy pomocy smartfonów to przyszłość płatności. Już teraz miliony posiadaczy smartfonów korzystają z zainstalowanych w nich mobilnych aplikacji bankowych. Klienci coraz chętniej przekonują się do aktywnego wykorzystywania telefonów jako wygodnego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi.

Reklama

SCF 2017 Spring