Platforma handlowa Etsy oferuje e-sprzedawcom nowy serwis i usługi

Etsy, internetowa platforma handlowa oferująca rękodzieło i antyki ogłosiła zmianę polityki wobec oferentów. Od stycznia sprzedawcy korzystający z Etsy będą mogli zatrudniać pracowników, korzystać z centrów logistycznych i zaopatrzenia oraz wchodzić we współpracę z producentami. Jedynym warunkiem jest, aby każdy oferent ujawniał w rubryce „o mnie”, z jakimi firmami współpracuje.

Jako platforma internetowa oferująca rękodzieło, Etsy musi przyciągać sprzedawców, którzy są w stanie udokumentować autorstwo danego przedmiotu i wziąć odpowiedzialność za swoje produkty. „Gdy zaczynaliśmy rozważać dostarczenie naszym sprzedawcom większych możliwości wytwarzania produktów, zatrudniania pracowników czy organizowania dostaw, przyświecała nam ponadto idea transparentności. Społeczność Etsy ceni sobie znajomość historii danego przedmiotu i wiedzę o jego wytwórcy” – napisał prezes Chad Dickerson na oficjalnym blogu Etsy.

Wprowadzone zmiany umożliwią sprzedawcom korzystającym z Etsy zatrudnienie nieograniczonej liczby osób, które pomogą im wytwarzać przedmioty. Pracownicy mogą zamieszkiwać w różnych częściach świata. Platforma pośredniczy również w nawiązywaniu kontaktów z partnerami biznesowymi i producentami, którzy wytworzą zaprojektowane przedmioty. Przykładem może być artystka współpracująca z firmą, która drukuje na koszulkach projekty jej autorstwa. Jednak wniosek o nawiązanie współpracy musi przejść przez Etsy. Firma ocenia nawiązanie współpracy pod kątem etyki biznesowej. Po zatwierdzeniu współpracy każdy sprzedawca musi dodać do swojego profilu informację o tym, kto jest jego partnerem biznesowym. Sprzedawcy, zamiast czekać w kolejce na poczcie, mogą także korzystać z infrastruktury dostawczej oferowanej przez Etsy.

Dickerson wyjaśnił również, że polityka transparentności ma działać w dwie strony. Platforma będzie co kwartał zdawała relację z tego, dokąd zmierza firma i co działo się od momentu uruchomienia witryny. Polityka uczciwości również będzie bardziej przejrzysta, Etsy zapowiada opublikowanie pełnego raportu o sprzedawcach, których sklepy zostały zbanowane oraz o tym, jakie działania podjęto wobec tych, którzy pogwałcili zasady obowiązujące na portalu. W listopadzie zostanie uruchomiona jeszcze jedna usługa, niezwiązana z polityką przejrzystości. Sprzedawcom udostępniona będzie czynna 24 godziny na dobę linia telefoniczna, obsługiwana przez konsultantów, która wspomoże ich w razie problemów z płatnościami albo w wypadku zablokowania ich sklepu.

Etsy online strategy

Etsy

Reklama

SCF 2017 Spring