Ebay: wkrótce rozszerzymy listę akceptowanych walut

e-commerce Bitcoin eBayEbay, jedna z największych na świecie platform handlowych  planuje umożliwienie swoim użytkownikom dokonywania płatności za pomocą nowych środków płatniczych, nie wykluczając też waluty wirtualnej Bitcoin – podał dziennik Financial Times.

Według dziennika, Ebay podjął już działania w celu przystosowania należącej do niego platformy płatniczej PayPal do potraktowania jako walutę punktów z programów lojalnościowych, zebranych w mobilnych portfelach użytkowników. Spółka nie zaprzeczyła też doniesieniom, że w przyszłości jedną z form płatności, dostępnych w serwisie będzie również Bitcoin.

“W przyszłości waluta cyfrowa będzie bardzo silnym środkiem płatniczym” – zauważa  John Donahoe, szef Ebay w rozmowie z Financial Times. „Na razie budujemy rozwiązanie płatnicze wykorzystujące punkty lojalnościowe w taki sposób, aby każdy sprzedawca mógł zbierać je w swoim portfelu PayPal. Liczba programów lojalnościowych, które będą obsługiwane w ten sposób będzie ograniczona do 50” – dodaje. Według Donahoe, w portfelu cyfrowym na razie nie będzie miejsca dla waluty wirtualnej, ale eBay cały czas bacznie się jej przygląda.

Bitcoin nie jest nadzorowany przez żaden bank lub zcentralizowane władze, działając w oparciu o technologię peer-to-peer. Waluta zarządzana jest zbiorowo przez  posługujących się nią użytkowników sieci z otwartym dostępem do kodu źródłowego.

„Wysiłki Ebay, aby zwiększyć liczbę dostępnych metod płatności stwarzają potencjał rozwoju dla walut wirtualnych, takich jak Bitcoin, które mają szansę wyjść w przyszłości poza niszową rolę, jaką aktualnie odgrywają. Niektórzy obserwatorzy są głęboko przekonani, że waluty wirtualne, które funkcjonują poza tradycyjnym systemem bankowym to przyszłość płatności online” – czytamy w  Financial Times.

Według szefa EBay, branża e-commerce powinna w większej mierze integrować „utylitarny” aspekt zakupów online z ich społecznym wymiarem, jakiego klienci doświadczają kupując w centrach handlowych i sklepach.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring