Francuscy sprzedawcy najczęściej atakowani przez hakerów

fraud_protection

Ogone, europejski specjalista w płatnościach online, należący do Ingenico Group, przeprowadził sondaż wśród europejskich firm e-commerce. Jego celem było stwierdzenie, jakimi środkami walczą oni z cyberprzestępcami i jakie są ich oczekiwania w dziedzinie zapobiegania kradzieżom online.

Dzięki rosnącemu zaufaniu rośnie grupa klientów kupujących online i przez urządzenia mobilne, coraz więcej transakcji w Europie przeprowadza się bez użycia kart kredytowych.

Sprzedaż internetowa rozwija się dynamicznie we Francji (jest to trzecie największy rynek e-handlu w Europie), jednak sprzedawcy nadrabiają na prowizjach koszty, które ponoszą w związku z towarzyszącym rozwojowi e-handlu atakami hakerów na witryny e-commerce. Badanie pokazuje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedawcy we Francji padali ofiarami oszustwa częściej niż ci działający w innych krajach (Niemcy, Wielka Brytania, Belgia i Holandia). Spowodowało to spadek obrotów na poziomie 1,4% całości sprzedaży dokonywanej bez użycia kart kredytowych. Spadek ten był dwukrotnie wyższy niż europejska średnia wynosząca 0,6%.

Z tego powodu francuscy sprzedawcy uważają zabezpieczenie transakcji za priorytet i wymagają, żeby każde narzędzie płatnicze posiadało co najmniej trójwymiarowy system identyfikacji, który pozwoli kontrolować kto kupuje u nich produkty i usługi oraz blokować konkretnych użytkowników. Obecnie zainteresowanie systemami zabezpieczeń jest wśród sprzedawców bardzo wysokie, choć pozostaje na dość podstawowym, funkcjonalnym poziomie.

Sprzedawcy z pozostałych krajów Europy poświęcają internetowym kradzieżom mniej uwagi niż Francuzi. Brytyjczycy dają radę utrzymać skalę ataków na poziomie niższym niż globalny wzrost transakcji bez użycia karty. Priorytetem jest dla nich wyeliminowanie jakichkolwiek skutecznych ataków hakerskich. W Niemczech nawet najwięksi gracze rynkowi są bardziej pragmatyczni niż gdzie indziej i dążą raczej do tego, żeby ograniczać niż zupełnie eliminować internetowe kradzieże. W Holandii sprzedawcy są najmniej narażeni na fałszowanie transakcji. Tylko jeden na trzech uważa, że oprogramowanie antywłamaniowe jest dla nich biznesowym priorytetem.

„Mimo że poziom motywacji do walki z internetową przestępczością różnie się w zależności od kraju, zarówno sprzedawcy mali jak i ci najwięksi narażeni są na oszustwa. To do dostawców usług płatniczych należy zapewnienie, że nowe rozwiązania będą łatwe w użyciu i przyjazne, a jednocześnie bezpieczne dla sprzedawców i odporne na nowego rodzaju zagrożenia.” – tłumaczy  Simon-Pierre de la Seigliere, dyrektor regionalny na Europę Południową w Ogone.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring