Sephora rusza z kampanią promującą e-sklep

sephora

W pierwszym tygodniu funkcjonowania sklepu internetowego Sephory w Polsce złożonych zostało ponad tysiąc zamówień online. Sieć planuje ruszyć w przyszłym tygodniu z kampanią reklamową w telewizji i internecie. Jej celem będzie wypromowanie e-sklepu Sephory na polskim rynku.

Sieć perfumerii Sephora obecna jest na ponad 30 światowych rynkach, na większości z nich sprzedaje już przez internet. „W 15. rocznicę naszej działalności w Polsce uruchomiliśmy sprzedaż przez internet. Pomagają nam w tym doświadczenia naszych e-sklepów funkcjonujących na rynkach zagranicznych, m.in. w USA i Chinach.” – mówi Gilles Dougoud, dyrektor generalny Sephory w Polsce.

„Polski rynek e-commerce będzie w tym roku wart ok 26,6 miliardów złotych, a dynamika jego wzrostu nadal będzie dwucyfrowa. Udział e-commerce w handlu detalicznym wynosi obecnie 3,5%, podczas gdy np. we Francji jest to 7%. Pole do rozwoju jest więc ogromne” – mówi Jakub Jasiński, e-commerce local leader Sephory. Dodaje, że 27% klientów internetowych kupuje przez internet kosmetyki. Zaś spośród graczy cross-channel w branży beauty do tej pory sprzedaż internetową prowadziły sklepy Douglas i Rossmann. Przedstawiciele Sephory wiążą więc z naszym rynkiem duże nadzieje, szczególnie że według szacunków Jakuba Jasińskiego, wartość polskiego rynku sprzedaży kosmetyków online może sięgać miliarda złotych.

Ponieważ Sephora działa w modelu cross-channel, asortyment sklepu internetowego jest spójny z tym, który dostępny jest w salonach sieci. Sephora to nadal jeden sklep, z tym że posługujący się różnymi kanałami sprzedaży. W sklepie internetowym dostępnych jest ok. siedmiu tysięcy produktów 94 marek. Jedyną marką, którą można nadal kupić jedynie offline jest Chanel, jednak ta w sprzedaży online dostępna jest wyłącznie na terenie Francji. Natomiast nowe produkty wprowadzane do oferty Sephory będą dostępne najpierw online, a dopiero potem w salonach stacjonarnych.

Jakub Jasiński zapowiada, że w przyszłym tygodniu w polskich mediach: telewizji i internecie ruszy duża kampania reklamowa, której zadaniem będzie wypromowanie sklepu internetowego Sephora. Towarzyszyć jej będzie promocja oraz komunikacja w salonach sprzedaży. Post na Facebooku informujący o otwarciu sklepu internetowego zyskał ponad 2000 „lajków”, został udostępniony ponad 150 razy.

Stron e-sklepu  Sephory została zaprojektowana tak, żeby jak najlepiej oddawać charakter salonów sprzedaży marki – jest przejrzysta i elegancka oraz intuicyjna w obsłudze. Klient, który dokonuje zakupu ma miesiąc na zwrot zamówionego produktu, otrzymuje pięć darmowych próbek gratis oraz bezpłatne opakowanie na prezent. Wśród opcji płatności znajduje się opłata za pobraniem, kartą, przelewem szybkim i przelewem standardowym. Dostawa dla zamówień od 230 zł jest darmowa, poniżej tej wartości kosztuje 9,90 zł. Przesyłki wysyłane są pocztą bądź kurierem DPD. Zamówienia dokonywane przed 14:00 realizowane są następnego dnia. Logistyką dostaw zajmuje się zewnętrzne centrum pod Warszawą, zarządzane przez Sephorę

Spehora stawia na sprawdzone na polskim rynku opcje płatności, dostaw i kanały sprzedaży. „Jeśli chodzi o sprzedaż mobilną, to będziemy obserwowali rynek i preferencje konsumentów. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w tym kanale, chcemy mieć pewność, że Polacy chcą z niego korzystać.” – mówi Jakub Jasiński. To samo dotyczy innych rozwiązań, które są już popularne na zachodzie, u nas natomiast jeszcze się nie przyjęły. Chodzi o usprawnienia typu social login czy portfel elektroniczny. „Każdy rynek online ma swoją specyfikę, polski również. Polacy np. zdecydowanie wolą płacić przelewami, udostępniamy więc tę właśnie opcję. Natomiast jeśli chodzi o social login, zastosowanie go na witrynie pozbawia nas pewnej puli danych dostępnych dzięki rejestracji w serwisie. Na razie będziemy korzystać z tego rozwiązania przy szczególnych okazjach, takich jak akcje promocyjne.” – wyjaśnia Jakub Jasiński.

Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieć perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring