Covario: wydatki na marketing w internecie będą rosły

marketing w internecie

Wydatki na marketing w wyszukiwarkach internetowych wzrosły w pierwszym kwartale o 25% w skali roku. Według raportu firmy Covario, Google nadal utrzymuje pozycję lidera – udziały giganta w rynku wynoszą aż 84%.

Kolejne miejsca na podium przypadły wyszukiwarkom Yahoo-Bing i Baidu, posiadającym udziały w rynku wynoszące odpowiednio 9% i 8%. Eksperci z Covario twierdzą, że inwestycja w reklamy oparte na płatnych wynikach wyszukiwania powinna być priorytetem przy konstrukcji budżetów przeznaczonych na marketing w internecie w roku 2014.

Marketing w interencie pozostaje domeną Google

Autor raportu Alex Funk zaznacza, że Google nie tylko utrzymuje pozycję lidera, ale charakteryzuje się także wyższym wzrostem w skali roku niż rywale. Podczas gdy wzrost przychodów reklamowych amerykańskiego giganta wyniósł 25%, wyszukiwarka Yahoo-Bing nie była w stanie przekroczyć poziomu 10%. W tym samym czasie przychody Baidu powiększyły się jedynie o 4%. Google odpowiada przy tym za 86% wyświetleń reklam w internecie oraz 65% kliknięć w reklamy w pierwszym kwartale 2014 roku. Baidu, lider wśród chińskich wyszukiwarek, osiągnął w tym zakresie wyniki sięgające odpowiednio 7% i 24%.

Raport zawiera także rekomendacje dotyczące zwiększenia budżetów reklamowych w zakresie reklam w wyszukiwarkach w zależności od regionu geograficznego. Według Alexa Funka, wzrost wydatków na płatne wyniki wyszukiwania powinien wynieść 15% w Ameryce Północnej i Południowej oraz w strefie Azji i Pacyfiku oraz 10% w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Według ekspertów Covario, państwa z regionu obu Ameryk zasługujące na szczególną uwagę reklamodawców to Meksyk, Brazylia, Chile i Argentyna. Firmy powinny przeznaczyć około 80% swoich budżetów obejmujących marketing w internecie na reklamy w  Google, zostawiając sobie 15-20% rezerwy na wyszukiwarkę Yahoo-Bing. Wydatki na płatne wyniki wyszukiwania wzrosły w tym regionie w pierwszym kwartale 2014 o 30% w skali roku. Google utrzymał pozycję lidera: w obydwu Amerykach udział giganta w rynku wyniósł 87%,natomiast w krajach Ameryki Łacińskiej aż 95.

Sektor mobilny także rośnie

Według raportu wzrost wydatków na reklamy przeznaczone na urządzenia mobilne w pierwszym kwartale 2014 wyniósł aż 135% w skali roku. Wydatki te stanowiły 25% wszystkich wydatków na reklamy w wynikach wyszukiwania, z czego 40% przypadło na smartfony, a 60% na tablety.

Covario to firma oferująca rozwiązania z zakresu SEO, wyszukiwania mobilnego, marketingu w social media oraz płatnych wynikach wyszukiwania. Siedziba Covario mieści się w San Diego, a biura lokalne firmy znajdują się między innymi w Pekinie, Londynie, Sao Paulo, Singapurze i Toronto.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring