Amerykański eBay nawiązał współpracę z Pocztą Rosyjską

rosjae-commerce

Jak podaje portal informacyjny East-West Digital News obie firmy podpisały umowę dzięki której czas dostaw przesyłek ma się znacząco skrócić.

Firma eBay odpowiada za największą liczbę dostaw detalicznych do Rosji – w drugiej połowie 2013 roku było to ponad 90 tys. paczek. Trudno się więc dziwić, że amerykański gigant e-commerce chciał za wszelką cenę skrócić terminy dostaw.

Wyzwanie dla rosyjskiej poczty

Rosyjscy klienci jak i detaliści e-commerce z poza kraju zawsze narzekali na czas dostarczenia przesyłki. Zagraniczne przesyłki mają bardzo długi termin doręczenia, zwłaszcza gdy są obsługiwane przez Pocztę Rosyjską.

„Przewidujemy, że w ciągu kolejnych pięciu lat liczba przesyłek międzynarodowych będzie się podwajała każdego roku. Jesteśmy po stronie sprzedawców internetowych, chcemy ulepszać jakość naszych usług. Patrzymy na różne rynki oraz modele biznesowe, co pozwoli nam nie tylko partycypować w handlu zagranicznym ale również mieć znaczący wpływ na ten rynek,” powiedział Dmitry Strashnov, Dyrektor Poczty Rosyjskiej.

Wspólny projekt eBay i Poczty Rosyjskiej

Współpraca obu firm będzie polegała na realizacji serii projektów. Pierwszym będzie usługa systemu ePaket (od 1 sierpnia 2014), co pozwoli na szybszą wysyłkę paczek z centrów logistycznych eBay. Operator pocztowy otrzyma wszystkie niezbędne informacje o przesyłce od detalisty. Baza danych Poczty Rosyjskiej zostanie zintegrowana z innymi systemami eBay takimi jak Bitrix oraz CNS.

Analitycy przewidują, że dzięki nowej umowie większa liczba Rosjan dokona zakupów na eBay. Integracja dwóch firm polepszy jakość dostaw oraz umożliwi śledzenie przesyłek. Co ciekawe na początek skrócić się ma czas dostaw z magazynów eBay umiejscowionych w Chinach. Do tej pory taka przesyłka trwała ok. 30 dni. Po zmianach będą to zaledwie trzy dni. Skrócenie dostaw z innych państw ma nastąpić w kolejnych miesiącach.

Poprawa wizerunku

W ostatnich latach coraz częściej zdarzało się, że sprzedawcy operujący na eBay nie chcieli wysyłać swoich towarów do Rosji. Działo się tak z powodu braku możliwości śledzenia przesyłek oraz licznych oszustw. Nie było szans na ustalenie odpowiedzialnych za zgubienie przesyłki ani na wyegzekwowanie odszkodowania za zaginiony towar. „Problemy logistyczne takie jak długi czas dostaw oraz problemy z śledzeniem przesyłek miało negatywne odzwierciedlenie dla całego rynku e-commerce w Rosji” tłumaczy analityk Investcafe Timur Nigmatullin.

Reklama

SCF 2017 Spring