Infografika: jak Amazon stał się światowym liderem e-commerce

Amazon sprzedaż internetowa

Firma Amazon w lipcu 2015 roku będzie obchodzić 20 urodziny. Jak to się stało, że założona pokątnie księgarnia internetowa zdominowała światowy handel detaliczny?

Gigant e-commerce

Firma Amazon powstała w 1995 roku. Stworzył ją jej obecny dyrektor generalny, Jeff Bezos. Na początku istnienia serwis był tylko księgarnią internetową. Wkrótce asortyment sklepu poszerzył się o takie produkty jak filmy DVD, muzyka, elektronika, sprzęt komputerowy, meble, artykuły spożywcze oraz wiele innych. Dziś w sklepie Amazon można znaleźć niemal wszystko.

Światowy lider e-handlu sprzedaje własne tablety i czytniki e-booków Kindle, a od niedawna swój pierwszy smartfon. Firma jest również w posiadaniu ponad 40 jednostek zależnych i stale przejmuje kolejne firmy. Już teraz amerykański gigant e-commerce oferuje pełen zakres usług – od płatności aż po dostawę zamówienia.

Ekspansja firmy

Obecnie oddziały Amazon operują w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chinach, Japonii, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii oraz niebawem w Polsce. Dostarczenie zamówionego towaru jest możliwe na całym świecie dzięki dużej liczbie centrów realizacyjnych oraz magazynów firmy.

W Polsce spółka planuje wybudowanie trzech centrów logistycznych – dwóch we Wrocławiu oraz jednego w Poznaniu. Łącznie mają dać prace 5 tys. osób. W okresie przedświątecznym w centrach zostanie zatrudnionych dodatkowo trzy tysiące pracowników sezonowych.

Wraz z nadchodzącym jubileuszem firmy warto spojrzeć na jej historie oraz osiągnięcia na przestrzeni lat. Poniżej przestawiamy infografikę na 20 lecie firmy stworzoną przez firmę badawczą DPFOC.

Powiększ obraz

20 urodziny amazon

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring