USA: technologie przyszłości w nowym sklepie sieci Bloomingdale’s

bodymetrics wirtualne przymierzalnie

Wzorcowy sklep w kalifornijskim mieście Palo Alto ma spełnić oczekiwania wymagającej i nastawionej na technologiczne nowinki klienteli z Doliny Krzemowej.

Nowo otwarty 3-piętrowy sklep w centrum handlowym Stanford ma powierzchnię ponad 11 tys. metrów kwadratowych i jest naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami. W ten sposób sieć ekskluzywnych domów towarowych Bloomingdale’ chce nie tylko pomóc klientom podjąć dobre decyzje zakupowe, ale również uczynić z zakupów niezapomniane przeżycie na granicy świata realnego i wirtualnego. Wirtualne przymierzalnie, interaktywne, dotykowe terminale czy obsługa wyposażona w tablety to tylko niektóre z udogodnień, które znalazły się w nowym sklepie.

Rozszerzona rzeczywistość w przymierzalni

Wirtualne przymierzalnie to jedno z najciekawszych rozwiązań. Wchodząc do “inteligentnej” przymierzalni można poczuć się jak w filmie science-fiction. Wszystko za sprawą technologii rozszerzonej rzeczywistości oraz licznym ekranom i lustrom zainstalowanym w środku. Dzięki temu klienci mają możliwość nie tylko wirtualnie przymierzyć wybrany strój, ale też zobaczyć jak wygląda się w innym kolorze bądź rozmiarze oraz jak garderoba prezentuje o różnych porach dnia (np. wieczorem, w świetle dziennym, przy sztucznym oświetleniu w biurze itp).

Siedząc w przymierzalni klienci mogą za pomocą zainstalowanych tam tabletów przejrzeć pełną ofertę sklepu, poczytać opinie na temat interesujących ich produktów, a w razie dodatkowych pytań wezwać obsługę. Twórcy sklepu pomyśleli nawet o rozładowujących się bateriach, dlatego klienci w każdej chwili będą mogli podłączyć swoje urządzenia do specjalnie przygotowanych w tym celu ładowarek.

Skanowanie w 3D

Bloomingdale’s wykorzystuje również w swoich wirtualnych przymierzalniach technologie firmy Bodymetrics. To nowoczesna przymierzalnia, która dzięki czujnikom 3D PrimeSense potrafi dokonać ponad 100 rożnych pomiarów ludzkiego ciała. Wszystkie pomiary są możliwe dzięki 16 czujnikom PrimeSens. Bodymetrics to nie tylko skaner, ale też platforma online w której przechowywane są wszystkie wymiary klientów. Wystarczy tylko otworzyć własne konto “Bodymetrics Account”, w którym trzeba uzupełnić podstawowe dane takie jak imię, nazwisko, wiek, wzrost oraz waga.

Click and collect w każdym sklepie

Obsługa sklepu wyposażona jest w niewielkie tablety, dzięki którym non-stop mogą pozostawać w kontakcie z klientami (mailowo bądź telefonicznie), sprawdzić dla nich dostępność konkretnych produktów, a także przyjąć płatność dzięki specjalnej, mobilnej aplikacji zakupowej. Sieć Bloomingdale’s, we wszystkich swoich sklepach oferuje swoim klientom możliwość samodzielnego odbioru zakupionych w e-sklepie towarów (usługa click and collect), a także dostawę zakupów w dniu złożenia zamówienia. To ostanie możliwe jest dzięki współpracy z firmą Deliv, start-upem z San Francisco.

Sieć Bloomingdale’s powstała w 1872 roku. Obecnie posiada na terenie całych Stanów Zjednoczonych 34 sklepy, oraz 13 centrów outletowych.

 

Reklama

SCF 2017 Spring