Raport: dla e-sklepów Pinterest bardziej skuteczny niż mailing

Według badania przeprowadzonego przez ShareThis, Pinterest przegonił już e-mail jako narzędzie do dzielenia się treściami i stał się trzecim najbardziej popularnym kanałem komunikacji.

„Fakt, że Pinterest, który jest jeszcze stosunkowo młody w porównaniu z innymi kanałami społecznościowymi, przegonił e-mail, narzędzie używane od dekad, to kolejny przykład tego, jak szybko zmieniają się preferencje i zwyczaje klientów” – pisze agencja ShareThis na swoim blogu

Firma przeanalizowała zachowania konsumenckie w social media na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych w czwartym kwartale 2013 roku oraz na przestrzeni całego roku, zauważając, że:

  • Pinterest i LinkedIn nie wykazują żadnych oznak spadku popularności w najbliższym czasie: z odpowiednio 58% i 40% wzrostu w 2013 roku, obie platformy rosły szybciej niż Twitter (15%). Z kolei popularność e-maila spadła o 11%.
  • To, ile treści udostępniają użytkownicy zależy od miejsca ich zamieszkania. W Stanach Zjednoczonych najbardziej aktywni pod tym względem są mieszkańcy północno-wschodniej części kraju.
  • Pinterest był najbardziej popularny na Środkowym Wschodzie: jego aktywni użytkownicy korzystali z tego kanału częściej niż ci w pozostałych regionach. Ponadto, analitycy zauważyli, że kobiety mieszkające na tym terenie udostępniały więcej niż wynosi średnia krajowa.
  • Gdy przyjrzeć się aktywności w social media pod kątem wybieranego kanału, wyraźnie widać preferencje regionalne: aktywni użytkownicy na zachodzie Stanów Zjednoczonych wybierali Facebooka i Google+, podczas gdy ci na Środkowym Wschodzie korzystali raczej z Pinteresta. Twitter i LinkedIn wybierali mieszkańcy Północnego Wschodu.
  • Liczy się czas: ludzie udostępniają najwięcej między 20. a 21., jednak Zachodnie Wybrzeże zaczyna udostępniać treści w social mediach najwcześniej, bo już o 19.
  • W 2013 roku konsumenci udostępnili i klikali rekordowo dużo: w porównaniu z 2012 rokiem, udostępniali treści o 37% częściej. O 12,6% wzrosło również zaangażowanie użytkowników.

sharethis

Reklama

SCF 2017 Spring